My Christmas Crowns

I believe I was 18 years old when I created this crowns. Know they are in a closet in my living room for Christmas decorating.

Jeg var 16 år da jeg sydde min første bunad.  Da jeg laget disse kronene som 18 åring, var det en fortsettelse av at jeg hadde sydd min første bunad som 16 åring. (Øst telemark)…

Tanken kan ha vært at jeg en gang ville gifte meg i bunad og at i hvert fall hun, skulle ha krone på hodet! Lite ønsket jeg vel og vite den gangen om at det neppe ville bli en kvinnei mitt liv på den måten.

Nå i julen står begge utstilt  i et gammelt framskap i stuen.

 Kronene er laget i treverk, gips, metall, lenker, glass og prismer 🙂

De er svært dekorative og de har vært glemt i flere år inntil jeg kom over en kasse i boden etter sommeren. 

God jul, før julaften, Gledelig jul etter julaften, derfor:  Gledelig jul til alle sammen :)), håper dere har hatt en fin julefeiring 🙂 

På Instagram vil jeg prøve å takke alle som har skrevet kommentarer. Men med en en feil klarte jeg å slette flere kommentarer på det siste røde juletreet jeg la ut … 🙁

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg