My New Year´s Eve Table!

Riktig og galt ang. borddekking. Det er noe som er riktig og det er noe som er galt, man får gjøre som man vil, men jeg tror at dersom vi holde fast ved noe av den gamle stilen

både estetisk sett og hvordan vi oppfører oss kan flere kriger være spart! 🙂

Brdet er dekket enkelt. Forret tallerkenene setter jeg til når gjestene er der og den skal serveres.

Hvitvin, rødvin og farrisglass settes der du ønsker, men vanligst er det at glasset man griper mest står nærmest. Og det bør vel være farrisen man drikker mest av 😉

Dekoren er kun et speilfat med vase og lave blomster. De høye kandelaberene tar jeg bort når vi setter oss, lave lys er som regelmest hyggelig. Dekketallerkenene skal fjernes når desserten kommer på bordet og servietten skal ligge til venstre! Legg merke til bretten under knivene…

Slik strykes en duk. Bretten på midten/ gropen skal ligge ned! Under talerkenene skal bretten være omvendt vei som vist demonstrert på det brettede arket over.

Jeg ønsker alle en fin kveld og alle gode tanker for neste år. Så er jeg veldig glad for at jeg blir fulgt av dere! 1000 takk! :))) GODT NYTT ÅR! Sigurd

 

5 kommentarer
    1. En glede å få følge deg, du har det så smakfullt og flott i ditt hjem , ønsker deg et riktig godt nytt år !!!! Håper på masse nye ideer og tips fra deg i det nye året.

    2. Du er et oppkomme av påfunn og ideer.
      Ble oppmerksom på deg etter at du deltok i NRKs juleprogram, gikk direkte inn på siden din….
      Stilen i din siste leilighet likte jeg virkelig – du er standhaftig og tro mot stilen din som er glamorøs og avdempet med mange gode elementer i seg. Og du er en meget dyktig håndverker med teft for detaljer. Den nye tapeten din – nydelig! Skulle jeg ønsket noe så er det å komme til hjemmet ditt og kikke, for en opplevelse
      Lykke til videre, jeg vil følge med. Hente inspirasjon og glede fra deg. TAKK
      Frida 65 årgang

    3. Frifa: Tusen takk, det er veldig hyggelig å høre! 🙂 Du må gjerne legge meg til på Facebook, der legger jeg stadig ut interiør, tips og ideer til bloggen min.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg