I’m a MAN… ;)

My dining room. Before and after. I did everything by myself

 

Sannheten er at jeg må lirke meg frem for å ta enkelte av bildene her nå… Det heter 13. dag jul fra julaften. Dvs. 6. januar er julens

ofesielle siste juledag og jeg har faktisk omtrent all jul fremme fremdeles. Grunnen er at  jeg har foto her. Alle reportasjer av julebilder

vi ser på trykk i desember i blader og magasiner er tatt året i forveien, derfor gjøres det hos meg nå.

Tilbakeblikk. Spisestuen.  Jeg søkte om å pigge ned bærevegg og her er jeg i gang.   

  1. Øverst ser man den nye stålbjelken som skal holde mange, mange tonn! Jeg rev meg inn til tegelstenen over alt. 
  1. Etterpå primet jeg alle vegger. Så limte jeg opp gipsplater og pusset i alle skjøter med sparkel.
  1. Rommet fikk et helt moderne rett betong utrykk. Jeg kunne gitt meg her da det så skikkelig kult ut, men jeg skulle videre! 🙂
  1. Her tapetserer jeg rommet med en Mulberry tapet jeg er veldig glad i.

 

  1. Så monterte jeg nye gipsplater i taket samt rosett og slissing av sporet til ledning bort til lysekronen.
  1. Siden festet engledekor over døren inn til anretningen. Denne nye smalere åpningen er i veggen jeg pigget ned. .
  1. Jeg satt opp en ny vegg i rommet for og lage et lite rom til, slik at den ene stukkaturen er ny på den nye veggen
  2. Så valgte jeg klassisk gerikter rundt alle dører og vinduer.

  

Resultatet 🙂

8 kommentarer
    1. Rå lekkert . Så flink som har gjort dette selv.
      Slapp av……. Det er innen 20 dag jul alt skal være ute. Altså innen 13 januar.

    2. Lise: Hehe ja skulle ønske det var slik. Det med 13. januar er en misforståelse basert på 13 dager jul fra julaften, hvor man i nyere tid ikke var klar over at det var fra julaften og ikke 1. januar det ble regnet fra :), men følger gjerne den jeg hehe :))

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg