14 years ago!

For 14 år siden malte jeg dette etter Munchs Madonna. Jeg har stadig malt portrettmalerier av personer på bestilling og de har kjent seg godt igjen 🙂

14 years ago I painted this Madonna of Edvard Munch. Through the years I have painted several portraits of my customers.

Jeg har alltid likt Munch’s “voksne” bilder og det gjør det ikke noe mindre morsomt at jeg er i slekt med ham :), men nå skal bildet bort 🙁

Bildet viser et magasin med Munch’s Madonna, min i bakgrunnen.

Munch´s Madonna, behind mine Madonna.

På veggen der bildet henger har jeg designet denne peisen.

Peisen består av en biopeis i rustfritt stål jeg har hengt rett på veggen.

Ellers har jeg snekret og bygget delene rundt og malt de hvite.

Jeg har valgt å legge glass på hyllen, gulvet og sidestykjene har også fått glass.

Desverre ser man ikke glasset på siden så godt og det i tillegg til at jeg er litt redd biopeisen, gjør at jeg har tenkt til å fjærne hele greia! Jeg har nemlig ikke tenkt til å ende opp med flammer i trynet og ligne Munchs “Skrik” etter en peisbrann! 😱🔥

I´m removing the bio fireplace. I don,t like bio fire and I dont like the design. I made it two years ago. You can´t see the glas on the left and right side. It make it look stupid 🙁

1. Her ser man litt bedre hvordan jeg har gått frem… Biopeisene som har blitt produsert det siste 2 årene har stort sett tilgang til påtenningsbeholderen fra eget kammer på    siden og det gjør saken helt anneledes.

 

2. Her ser man glass-søylene som er plassert på hver side. Disse kommer ikke godt nok frem.

 

3. Kadelaberene er dekorative, men jeg finner et nytt sted for dem 🙂

 

4. Maleriet får en annen plass. Jeg synes egentlig ikke det er et “stuemotiv”

Det passer bedre i en hall, bibliotek eller trapp.

Da blir det ommøblering, det er alltid gøy! 🙂

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg