From old to new…

I painted a old frame, and used a copy of Marilyn.

Dette bildet er et resultat av en rimelig kopi til 150 kr og et gammelt maleri jeg kjøpte i en antikvitestsbutikk.

Den antikke rammen kunne like gjerne kommet fra et loppemarked!

1. Bildet hang på veggen i min første leilighet. Dette fotoet er fra en av mine første interiørreportasjer som var på trykk i KK i år 2000.

2. At en gjenstand er antikk er det mange unge som misforstår i dag. Det betyr at gjenstanden må være minst 100 år gammel eller mer. Dersom den er under undre år, er den kun gammel.

3. I 2005 tok jeg og fjernet lerretet fra rammen og malte den sort.

4. Bildet har jeg klippet ut fra et ukeblad. Det er forstørret på kopimaskin.  Det “uskarpe” bildet fremstår ganske annerledes til den plutselig moderne blanke sorte antikke rammen.. 🙂

Det har kommet noen bobler på platen det er limt fast til som fremstår ganske bra på bildet her, men de synes ikke så godt der det henger.

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg