Easely made tablelcoth

After printing images on fabric, I made them into a tablecloth.

For over 10 år siden hadde jeg en periode jeg designet, sydde og laget flere ulike ting med Marilyn Monroe. En del av disse tingene bruker jeg fremdeles i en periode av året. I de siste innleggene har jeg vist og forklart ” hvordan man kan gjøre det selv!”…

Her har jeg sydd en løper.

1. En bord i sølv.

2. Et off-hvite tekstil, slik at det ikke blir for hardt. Jeg vasker alltid tekstiler jeg skal sy i på forhånd, slik at de aldri krymper senere.

3. Klipp ut hva en du måtte ønske fra et magasin. Gå til Allkopi forstørr det så stort du ønsker det og trykk det over på tekstil.

4. Her er noen av motivene på løperen, trykket tett i tett. 

På baksiden har jeg et tekstil til som fór. Da får hele løperen litt bedre kvalitet. Forside og bakside sys sammen med retten inn. Deretter vrenges duken gjennom en kort åpning som håndsys igjen. Sølvbården syr jeg på med små ministing.

Alle mine tekstil design blir grundig dynket i impregnering så de tåler mer enn en støyt!

Jeg er ikke noe større fan av Marelyn enn de fleste. Men synes hun er et fint ikon. Se et dårlig klipp fra Herlige hjem på You Tube fra 2012 🙂

Tror ikke linken fungerer, så den må kopieres inn i nettleseren…

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg