I tore the whole place down. It gave me a lot of possibilities!…

Siden jeg rev hele leiligheten og de gamle rosettene var fjernet på forhånd, fikk jeg mulighet til å sette opp vegger, dører, rosetter og stukkaturer akkurat hvor jeg selv ønsket.

Materialet til rosettene er i en hard type “isopor” og de er lette og montere! (Disse kan bestilles gjennom meg)

Det fantes ikke strøm da disse klassiske trebjelkegårdene ble bygget. Gipsrosettene var der for og ta i mot varmen fra stearinlysene. Jeg har slisset inn spor til ledninger så jeg slipper å se at ledningene ligger utenpå rosetten slik det ofte gjør i disse klassiske leilighetene i dag.

1. Nye rosetter skulle opp igjen!

2. Jeg tapetserte rommet i  en engelsk vakker tapet. (Alt slik kan bestilles via meg, da oppnår man gode prosenter.)

3. Det er utfordrende og holde opp 3 meter lang tapet med lim som prøver og klistre seg fast alle steder.

1. Her har jeg satt i gang med motorsagen og lager rom for de gamle fløydørene jeg hadde med meg fra min forrige leilighet.

2. Det overfødige rives vekk!

3. Dørene er satt inn og det ser ut som de har vært der fra leilighetens opprinnelse.

1. Her holder jeg hånden på den nye karmen. En håndverker jeg kjenner, fortalte at det kom til og bli vanskelig å lage nye karmer… Dette er grunnen til at jeg aldri hører på håndverkere og heller gjør alt selv. Det hender faktisk de spør meg om råd… hehe :)) Jeg brukte to planker oppå hverandre og kløyvet de til rett bredde. Så brukte jeg en fein sag til å sette inn hengslene. Dørene kan i dag lokkes perfekt opp og igjen.

2. Selve messingplaten med nøkkelhullet tilhører et nytt håndtak. Det nye håndtaket fjernet jeg for å bruke det gamle!

3. Bruk for all del de gamle håndtakene.

På fredag vil jeg vise hvordan man på finurlige måter kan bygge veldig praktiske løsninger til oppbevaring og annet bruk!

 

Denne linken er fra mitt forrige innlegg og viser ert ferdig resultat av rommet: http://sigurdstorm.blogg.no/1457086471_up_in_height.html

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg