Celing roses all over…

While the celing height is 260 or more, it is never wrong with celing roses.

as interior architect , I usually do not hang up rosettes for my clients , but it has happened that I make an exception.

Så lenge talhøyden tilsier 260 cm eller mer blir det sjeldent galt med rosetter.

Bildene er fra en jobb jeg gjorde.

Her er jeg i gang med forberedelser før rosetten skal opp.

Vanligvis gjør jeg ikke slike jobber som interiørarkitekt, men noen ganger er det fristende da jeg synes det er ganske gøy 😃

Her borrer jeg hull i den nye rosetten som er av er kompakt isopormaterialet.

Jeg passer alltid på å gni litt akrylmasse rundt omkring på rosettene før jeg maler dem. Da fremstår de ikke så “perfekte” og det er perfekt når det skal se ut som de har hengt der siden tidenes morgen.

Den gangen de hang opp gipsrososetter i hvert rom var grunnen at de ikke hadde elektrisitet. Rosetten skulle beskytte trebjelkelaget mot varmen fra flammene i lysekronene.

Jeg har også montert opp nye stukkaturer. Nå henger det oppe som om det skulle ha vært der i over 100 år… 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg