The pink room 💕

My childhood summer house.

Denne stuen er malt i en lys rosa farve.

Hele huset er preget at farver og detaljer. Moren min la tid i interiøret samtidig som det var så naturlig for henne å matche ting at jeg tror hun kunne gjort det i søvne 🙂

Det rosa maleriet med blomster er malt av meg.

Det gamle skapet  malte vi i samme farve som veggen, men vi puttet dobbel dose farvepigment oppi slik at det ble dypere rosa men samme nyanse. I tillegg dro jeg en lasur over slik at det ikke skal fremstå som nytt. Om verdien går ned på et gammelt skap når man maler det er jeg usikker på, men vi synes det er viktigere at det passer inn.

Den vakre tinen med roser på er fra sent 1800 tall og passer perfekt inn i skapet.

Det lille bildet er også malt av meg men fremstår her skarpere en det det er i virkeligheten. I det lille skapet står det et nydelig lite porselen koppestell fra Harrods

I

Koppestellet stod opprinnelig i dukkehuset til mine søstre. Det overlevet barneårene og ble derfor flyttet inn i huset senere.

Jeg kjøper blomster hele tiden, men jeg er egentlig aldri vært noen “blomstergutt”..  Men jeg likte å plukke markblomster og jeg dekorerte med  bær fra frukttrærne i haven.

Ute ble det bygget flere terrasser og verandaer og det var mulig å se fra den ene terrassen gjennom denne stuen og ut i haven.

Utearealet

Dette er det rosa gjesteværelse. Tekstilene er fra Laura Ashley.

Rosafarven på veggen, går i en dypere tone og er veldig søt. Dette er helt greit, så lenge man  ikke”går i det” hele tiden 🙂

De to linkene nedenfor er også fra lanstedt på Tjøme. Det er de to siste innleggene mine.

http://sigurdstorm.blogg.no/1465306978_the_most_beautiful_pl.html

http://sigurdstorm.blogg.no/1465469964_tilbakeblikk_fra_tjme.html

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg