Misunnelsen, eneste driften som er sterkere enn kjærligheten!

Hva jeg fikk ut av det?

Jeg ville tidligere ikke gå dit hen og selv si at noen er misunnelige på meg, men mange har skrevet det nå… Jeg kommer tilbake til det, lengre ned på siden.

 

Tusen takk for utrolig mange hyggelige meldinger og støttende ord, det gjør meg veldig glad. Til tross for at samfunnet er bygget på at vi skal virke så selvsikre å gå rundt å si at vi driter i hva andre synes om oss, er jeg ikke sånn! Jeg tror heller ikke de fleste er slik,  selv ikke Erna Solberg!

 

 

Barbie over senger ;)) Det gamle soverommet mitt 🙂 Bildet er fra en reportasje.

Vi er ikke sterke før vi innrømmer at vi kan være svake.

Selv om over 90 % forstod, støttet meg og synes jeg hadde rett til å stille spørsmålet jeg gjorde i innlegget 24.6.  og 26.06 påvirket den siste lille delen meg mest til å begynne med. Litt fordi det var mange av mine egne. Men da jeg så noen av delingene og at jeg var hetset for grammatikken min stilen min alt fra, hvordan jeg går kledd, interiøret mitt, Barbiene, kakene og ikke minst juletrærne mine da skjønte jeg det! De unner meg det ikke! TROR OGSÅ MANGE IKKE LESER TIING ORDENTLIG!

 

 

 

En skrev: Han kritiserte dragartister som søker oppmerksomhet, men  selv søker han media for å komme på tv og har den mest overfladiske bloggen!

Selv synes de dragene jeg kjenner er flotte mennesker og til informasjon, trenger ikke jeg be media komme til meg!

men jeg synes det er utrolig hyggelig at folk synes jeg inspirerer og vedkommende hadde tydeligvis fått med seg bloggen min.., ironisk nok!

 

å vise juletrær  nå, tør jeg ikke  🙃😅, så for dere som evt. savner julen..:  YouTube me…😬  😉 hehe

 

 

 

Jeg vil aldri  før, dra det dit hen og selv si at folk er misunnelige på meg på hverken den ene eller den andre måten, men når man tar ordet misunnelse forseg, i ordets forstand, nemlig MIS UNNE, da er jeg helt enig. De unner meg  simpelthen ikke hvem jeg er eller hva jeg gjør og da jeg så nærmere på hva slags mennesker flere av de var, tenkte jeg: dette er helt greit!

 

Ja, jeg kan få sakt det! Men da har det skjedd litt først. Jeg er i mange sammenhenger svært ydmyk! Jeg kan stille spørsmål, være skeptisk, men jeg KREVER ikke forståelse

 

 

Farvene: Den mest feminine tiden min :)) 

 

 

 

Hva fikk jeg ut av det?

 

Utgangspunktet mitt til innlegget 24.6 var at jeg på en litt offensiv måte stilte spørsmålstegn ved et par homo ting . At det skulle bli så mye delinger å kritikk kunne jeg ikke  vite. Men når det slår inn nesten 600 likes på det første innlegget, kan umulig alt være galt. Alle tenkte ikke som meg, og de som tenkte på en annen måte  svarte likevet på et ordentlig vis, fordi  de er oppegående voksne mennesker.

Jeg lærte også at mange homofile er EKSTREMT DØMMENDE! De nærmest krever å bli forstått, og klarer ikke engang fra en av sine egne å høre et spørsmål med litt skepsis. At disse ønsker å bli inkludert og mener de inkluderer annerledeshet, er jo utrolig!

Ut i fra noen av disse delingene  (Jeg har ikke fått med meg alt og mye var har hyggelig) har jeg skjønt at jeg mistet 2-4 venner på facebook, men jeg var ikke engang klar over at jeg hadde de på min liste.., uansett, det kom til flere nye venner, der i blant meldinger fra noen flotte fyrer som kanskje til og med var litt på sjekker´n… 😉

En jeg har svært ambivalente tanker om som har stalket meg i over 3 år tok IGJEN kontakt  og skrev at han var redd meg. .. Åhhh mulig han nå holder seg borte tenkte jeg… Vi får se…

Viktig å si at noen homofile skrev flott og konstruktivt selv om de ikke var enige i mine tanker, Men det var også mange som tenkte som meg og faktisk dro den enda lengre.

Vel uansett angrer jeg  ikke og det er mye pga. deres varme kommentarer og støtte! :)) Så nå kan saken legges bak meg!

Men til dere som skjøt på meg og som tror alt er perfekt hos meg. Jeg er også bare av kjøtt og blod. Selv om det ser ut som jeg har mange TING, har jeg på andre måter ingen ting, jeg hadde et forhold i over 12 år jeg valgte å avslutte, det angrer jeg ikke på! Men nå er jeg er alene og uten barn, det er mitt savn…

 X xx

 

12 kommentarer
    1. Du er en flott fargeklatt…og innlegget ditt var bra. Du sa høyt det andre har tenkt. Bilder av halvnakne menn med skinnhettter og lenker har vel ingenting med kampen for likeverd å gjøre? Det finnes en sexhibition messe for den kampen 😉

    2. Du har et par poeng som jeg er så inni beinet enig med deg i og ikke mange før deg har flagget. Folk som “mener” er det liksom helt greit å klubbe ned. Jeg liker deg for meningene dine og dine meningers mot.

    3. “Jeg ville aldri gå dit hen og selv si at noen er misunnelige på meg, men det er det mange som skriver…” Vel, lenger ned i blogginnlegget ditt er det akkurat det du gjør. Hvorfor må du stemple dem som er uenige med deg som misunnelige? Kan du ikke bare akseptere at vi faktisk er en del som rett og slett ikke er enige med deg?

    4. Geir S: Jeg skrev VILLE. altså fortid. Jeg ville ikke gå dit hen.. tror folk skjønte at det var før. Men forandret litt på det slik at d kommer tydeligere frem, det går litt fort her av og til.. Takk 🙂
      Så du mener jeg ikke har lov å slitte spørsmål? Det er du ikke enig i.? Du har kanskje ikke lest innleggene godt nok. Uansett så kan alle stille de spørsmålene å være skeptiske uten å dømme, kan du være enig i det…? Jo, helt klart du ikke er enig/ unner meg å mene det jeg skriver. Det er også en form for mis unning! (misunnelse) Du skriver det jo!…

    5. Du må gjerne stille så mange spørsmål du vil, men at folk siden gjør det klart at de er uenige med deg er faktisk ikke noe forsøk på å kneble deg, eller å ikke unne deg å si din mening.

    6. Geir S: Er enig i det. Men jeg stilte et spørsmål og vet nå at svaret . Og det er at heterofile menn stort sett ikke synes noe særlig om det jeg nevnte. Da hjelper det svært lite å være uenig… Vi kan ikke bestemme hva de skal synes! Enkelt og greit 🙂

    7. Er glad for din oppriktighet og ekstreme ærlighet! Du er et eksempel til etterfølgelse 😊 En fantastisk person som deler din hengivenhet til estetikken og de ting som gjør livet verdt å leve med glede 🤗

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg