Vakker hverdag/ Beautiful every day…

These are everyday cutlery .The plates is from Versace.(versace medaillon meander d'or) The old coffee pot is from a marked and I use my silver cutlery every day. use it while you live!

 

Bruk det mens du lever har hun alltid sakt! Bordet har hvit damaskduk som er kledd med et tynt tekstil med gullroser. Peonene bugner.Tallerkenene er fra Versace og jeg vil påstå at dette er Versaces enkleste servise. (versace medaillon meander d’or)

Da jeg som 25 åring jobbet som modell for Versace i New York kom jeg over dette servise og siden har elsket det. I dag bruker jeg det som mine hverdags tallerkener og gullkanten sitter fremdeles på etter hundrevis av maskinvask.

Her hjemme selges det på Rosenthal som ligger på Frogner/ Briskeby

Glassene med gullkant bruker jeg som hverdagsglass, men dekker av og til bord med dem også. Vinglassene er fra IKEA, praktiske og rimelige 🙂 Må innrømme at jeg ikke bruker de noe særlig. Har latt gjestene mine gå av gårde med de fleste, med “TAXIVIN” på vei til by´n hehe :))

 

 

Denne vakre kannen brukes ikke så mye da jeg ikke drikker kaffe, men for gjester tar jeg den frem. Slike kanner er å få tak i på alle slags markeder. For eksempel på Vestkantrorvet på Majorstuen lørdager eller Birkelunden på Günerløkka på søndager. De koster alt fra 200- 2500,-

 

 

Da jeg var liten sa min Mor til oss at det ikke var vits å ha sølvbestikk pakket bort. Man må bruke det mens man lever. Siden har jeg gjort som hun sa! Jeg ønsket meg sølvtøy og alt det fine Mor og Far hadde fra jeg var 5 år gammel! Da jeg flyttet hjemmefra i tyveårene var det ikke en ting jeg ikke hadde. Jeg startet tidlig! 🙂

Hos noen gullsmeder sier de at man egentlig ikke skal ha det i oppvaskmaskinen fordi knivbladet kan løsne fra skaftet. Men Mor sa dette er tull og det har hun hatt rett i alle år! 🙂 ..og dersom det det skulle løsner, kan man få det limt/ støpt på igjen! 🙂 🙂 Råder alle til å bruke det fine man har! Jeg bruker alt, det er jo nå vi lever! 🙂

 

Bildet fra kjøkkenskuffen

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg