My kitchen shelf/ Kjøkkenhyllen min

I purchased the old boxes in different markets

De gamle blikkbokser gir god stemning

 

 

Boksene er fra markeder fra ulike steder.

Den til høyre inneholder fremdeles kaffe og min morfar tok den i sin tid med fra New York 🇺

 

 

Boksen nedenfor i front er ny og er fra Freia.

 

 

Disse er gamle.

Den gamle matboks øverst til venstre har motiv av den svenske kongefamilien i 1920. Til venstre ser man bl.a. en gammel freia kakao blikkboks.

Slike bokser er å få tak i på markeder og brukt butikker over alt. Snart setter loppemarkedsesongen i gang igjen, også her finner man slike bokser av og til 😊

 

 

Det er ikke hendene mine som er små, det er vanilje og bakepulver boksene som er store 😅. De er produsert for stor-kjøkken og inneholdt 900 g. De vi kjøper i kolonialen inneholder 250 g. Jeg tok de med meg hjem, da de ble tomme og kastet på kjøkkenet  da jeg var i militæret. Nå blir de ikke lenger lenger produsert, det er derfor morsomt og ha dem 🙂

 

1 kommentar
    1. Dine bokser var artige. Jeg har også noen, men de står ikke framme til enhver tid. Gamle bokser fra tidligere tider kan frembringe fine minner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg