For å overleve sorgen, skapte jeg en identisk stue i den nye leiligheten min, helt lik den jeg hadde hatt…

Instagram: sigurdstorm

 

Interiøret og alt det kreative jeg driver med, ble en overlevelsesmekanisme for meg.

 

I går beskrev jeg en av de store sorgene i livet mitt. I prosessen før det skjedde, ville jeg flytte til bydelen der den lille gutten skulle begynte på skole, men jeg “mistet” ham så nå betød det ekstra mye at stuen jeg hadde skulle skapes på nytt, i den nye leiligheten. Den tryggheten trengte jeg!

FØR: Stuen på Frogner

 

 

Mine barndoms leker følger meg gjennom hele året og jeg bytter ut farver og temaer hele tiden

 

 

 

Takhøyden var 320 cm i denne leiligheten

 

 

ETTER: Stuen på Tøyen/ Grønland

Takhøyden her er 310. Det er en sjelden takhøyde i dette strøket som opprinnelig var et arbeiderstrøk. Jeg satte opp en rosett som lignet den fra Frogner 🙂

 

 

At dette rommet ble identisk den forrige stuen, gjorde at jeg kunne føle meg enda mer hjemme, de gangene jeg sank sammen i sorg

 

 

Alt ble gjort av meg. Jeg pigget ned og bygde opp alt rundt meg. Her er jeg i gang med å sette opp rosetter

 

 

Her sager jeg ut større åpninger mellom stuene. Jeg hadde med meg de doble fløy-dørene fra den forrige leiligheten som jeg monterte inn i den nye leiligheten!

 

 

I full gang!

 


 

Før jeg fant leiligheten:

På Finn.no jaktet jeg kun etter en leilighet på Kampen. Dessverre viste det seg at leilighetene her var små. Jeg ble nødt til å titte litt rundt i bydelen, de var likevel mindre enn på Frogner. Jeg var nødt til å ha plass til han lille, hele livet mitt, julen min… 🙂 og ikke minst meg selv i dette hjemmet.

Annonsen lød slik: Botanisk have.   – Jeg visste ikke hvor det var…

Leiligheten var mindre enn den jeg hadde, men jeg fant ingen større på kartet i nærheten av der jeg lette…

Jeg tok drosje til visningen. Leiligheten var ikke bra, men den hadde potensialet jeg så etter så jeg la inn bud der og da, denne leiligheten skulle jeg ha! Etter visningen ville jeg orientere meg i området, så jeg spurte megleren hvor jeg kunne gå til nærmeste

T-bane stopp. Gå rett ned der, svarte megleren. “Der ligger Grønland stasjon”.  HVA, tekte jeg, “GRØNLAND”…? Jeg skjønte simpelthen ikke hvor jeg var, men det spilte liten rolle! Jeg endret gjerne hele livet for den lille gutten.

I prosessen da jeg rev og bygget opp leiligheten på nytt, “mistet” jeg gutten. Nå ble det spesielt viktig for meg å skape et rom i det nye hjemmet som var identisk stuen fra den forrige leiligheten. Jeg trengte denne tryggheten rundt meg. Ikke bare hadde jeg flyttet, jeg hadde gått ut av forholdet jeg hadde hatt over mange år – og ble skilt. I tillegg hadde jeg mistet faren min av kreft og nå mistet den lille gutten jeg hadde hatt fra han var baby til han ble 6 år. Jeg befant meg plutselig i et vrak av en leilighet, jeg frivillig hadde kjøpt og selv var jeg et enda større vrak…

Jeg kommer fra den andre siden av byen og trivdes godt der, så det var nok litt rart at jeg flyttet over hit, når  jeg nærmet meg 40 år. Folk undret veldig på hva jeg drev med. Jeg snudde opp ned på alt, men jeg overlevde det…    🙂

Innlegget fra i går: Jeg hadde barn, men jeg “mistet” ham: http://sigurdstorm.blogg.no/1488799585_u.html

10 kommentarer
    1. Ja, du overlevde, det er sikkert. Jeg tror at når den gutten blir stor. vil han komme tilbake til deg og gi deg masse glede. Føler virkelig med deg her. Mange kritiserer og bryr seg, men det er mye i det ordtaket om at ingen har gått i noen andres spor eller veier. Vi må selv gå vår vei og du verden så mange dumper og slitesomme høyder det kan være. Men jeg er sikker på at du vil få med deg blomsterenger og fine utsikter fremover!

    2. Du forklarer på en rå måte hvem du er og hvordan du er blitt den du er og hvorfor du handler som du gjør. Det er en ofte grunner til andre menneskers handlinger, som ikke alle kan vite. Og hvordan kan man da dømme andre mennesker? Hvem kan sette seg i en sånn posisjon?
      Og jeg må le litt, til tross for den triste historien, fordi jeg ser for meg kritikerne som får så hatten passer! 😉
      Takk for at du deler, og takk for åpenheten! Jeg er sikker på at du får det livet du drømmer om 💙

    3. Sterk lesing,Sigurd. For et pågangsmot du har. Det er stadig like overraskende og overveldende hvor mye som ligger bak hvert enkelt menneskets fasade. Lykke til med alt! Jeg er sikker på du lander det du står ovenfor helt utmerket. Klem

    4. lolita: selvfølgelig er det sannheten, hvorfor skulle jeg skrive noe annet 🙂 Jeg har aldri sagt jeg ikke visste hvor Grønland var, det er heller ikke poenget. Jeg dro på visning til noe som het Botanisk have, og jeg var ikke klar over at, DET VAR Tøyen/ Grønland, så jeg visste over hodet ikke hvor leiligheten lå da jeg så Kampen på samme kart! 🙂 Uansett er hovedpoenget at jeg snudde opp ned på livet 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg