Spisestuen / My Dining room


Det er noe spesielt med den "gamle julen"


 

Bildet nedenfor: For en uke siden så spisestuen min slik ut. Jeg skiftet ut gardiner, malerier og flere ting. Så tilsatte jeg rødt. 

 

 

Biblioteket går kun i sølv og hvit toner 🙂

 

 

Dette speilet kjøpte jeg i fjord på Briskeby Gods på Frogner. De ble en del av inspirasjonskilden til rommet 🙂

 

 

Treet er en tett fjellgran. Pynten er hovedsaklig fra Shishi 🙂

 

 

Jeg er veldig glad i glassmontere, synes det gir en fin effekt 🙂

 

 

Nissen til venstre er tegnet av meg. Jeg har limt den på papp og festet bomull i mellom slik at det gir 3 D effetk :))

 

 

Lysestakene har stått i boden en stund. 

 

 

Nå har de fått nytt liv igjen 

 

 

Granbar og røde-sløyfer i lysekronen gir skikkelig julestemning :)))

 

 

 

Det gamle speiler er fra barndomshjemmet mitt som mye annet jeg har 🙂

 

 

Tv´n spiller musikk og et tog går rundt. Den er kjøpt i tivoliet i København. Jeg kommer med mye mer jul :))

 

 

 

I changed my dining room of white and silver to red and I have no regrets. There is something special about red. 

12 kommentarer
    1. Nydelig,nydelig,nydelig! Wow!
      Jeg har forsøkt å stille følgende spørsmål tidligere men ikke fått svar: Hva er det du har i den selvbygde peisen som ser ut som levende flammer?

    2. Det er en av de flotteste spisestuer jeg har sett på lenge. Jeg ble bare sittende å nyte bilde etter bilde med tindrende øyne som et lite barn på julaften. Det er slik stil jeg liker, og du har virkelig klart å få det så gjennomført, stilig, elegant og samtidig koselig.
      Det er sjelden jeg kommenterer blogger i så utmalende og entusiastiske ordelag – men wow. Dette var flott

    3. KRISTINE: Hei 🙂 Det er en lykt med en vifte, men jeg har fikset den slik at den ser ordentlig ut…Kan du sende meg en melding på Messenger, så skal jeg gi deg litt mer info.

    4. Kjempe koselig! Æ bor i nord amerika og har fulgt adventskalenderen din heile jula med stor glede. Vi nordmenn har et veldig spesielt forhold til jul! Det e mange som ikkje heilt skjønne alle di spesielle ritualer og tradisjoner involvert med pyntinga. Æ synes du får det veldig fint fram ❤️

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg