Det beste søndags tipset!/ The best sunday tip! 😋

Jeg må ha smågodt og kaker nesten hver dag. I kjøkken kroken hos Mor. 

På fredag var jeg hos en venninne på “epleslang” Plukket med meg en del epler og følg med nå!

 

 

Enklere blir det ikke! Kjøp en slik og ha den i fryseren

 

 

 

Hos min Mor. Hun har alltid godteri liggende, da mine nieser og jeg hele tiden mumler på noe.

Jeg drev og romsterte ute på kjøkkenet, da sa hun: “Se her Sigurd hvor raskt vi kan lave eplekake”!

To flak med butterdeig

 

 

Skjær av en stripe på hver side og lav en kant. Den til venstre har jeg gjort, Mor er til høyre. Hun mene hun ikke er så kunstnerisk som meg… hehe Hennes ble litt rar, men det smaker like godt 😀 Man trenger ikke engang å ha kanter…

 

 

Hell på ferdig vaniljekrem, ikke saus, men KREM!

 

 

Aperikoser fra boks og epler! Dryss på sukker og kanel på eplene!

 

 

210 grade i 25 minutter

 

 

ÅHHHH Det var så godt!!! 😀

 

 

My mother made this in 7 minutes! It is only baked dough with aperitifs and apples It should stand in the oven for 25 minutes at 210 degrees. Very good!
0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg