There is a huge contrast…

First: Thanks for all likes and comments thro through Christmas, it makes me happy 🙂

 I rehabilitated the apartment by myself.

 

Det har ikke alltid vært slik her…

Leiligheten min er totalrenovert og jeg gjorde alt selv. Dette er et tilbakeblikk fra stuen. Her har jeg fått inn de nye rosettene og er i ferd med og montere dem opp. De gamle var desverre tatt ned. Alt måtte gjøres. Nye gulv tak og vegger.

Jeg pigget meg inn til skinnet over alt og elsker virkelig å gjøre ting jeg ikke har gjort før! 🙂

 

Her gjør jeg klart med flislim på tegelstensveggen. Gipsplater limes på veggen, da sparer man plass, jeg bruker ikke spikerslag!

 

Rosetten til stuen her en diameter på ca 1 meter. Her monterer jeg den opp.

Jeg har en klassisk rød tråd og blander inn moderne morsomme  ellementer slik at det ikke skal oppleves som alt for “riktig” og kjedelig.

Nå har jeg gjort det helt rolig, da  jeg har også behov for litt ro etter julen 🙂

Tror ikke jeg vil beholde peisen…

Peisen har jeg delvis bygget selv. Jeg vet ikke om jeg er så glad i den… Ildstedet er en bio modul i rustfritt stål. Alt rundt er bygget i treverk og sidestykkene er av glass, men disse glassplatene kommer dårlig frem. Siden jeg har annet ildsted i leiligheten vurderer jeg nå og ta dette bort…Litt forandring/ omøblering fryder jo bare…  Dere må gjerne kommentere… 🙂

13 kommentarer
    1. Det er en flott og stor jobb du har gjort i din leilighet. Du har virkelig sans for det du gjør,,jeg elsker det. Jeg bor i Tromsø i en ganske ny og kjedelig leilighet . Soverommet er det som står for tur,,så jeg skulle ønske du var her og hjalp meg…

    2. Ja til mer Sigurd ellers i året, og ikke bare jul 🙂 Synes det er koselig med et ildsted i heimen jeg.

    3. Du er en estetiker av høy klasse. Min reaksjon på peisen var stålrammen rundt, koliderte med de vakre møblene og tingene som du holder i hvitt og gull. Utrolig morsomt og følge deg på fb. Tusen takk for at jeg fikk bli din fb venn.

    4. Laila Bjørhall: Hei og takk for kommentar 🙂 Kan være viktig å ha litt kolisjon slik at det også blir reaksjon… i et klassisk interiør, slik at det ikke oppleves for kjedelig, den skal uasett bort 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg