Do it yourself, before and After!

Denne stolen fant jeg på et loppemarked i 2003. Siden pusset jeg den opp. Slik gjorde jeg det. 

Rett etterpå havnet på trykk i en av mine interiør reportasjer. 

Bildet nedenfor.

1.Rottingen i ryggen rev jeg bort.

 

2. Med to plater, skumgummi og borrelås laget jeg en løsning som jeg kan trykke inntil hverandre. Borrelåsen trykkes fast rundt tauet jeg har montert på stolen. På denne måte har det vært mulig for meg å skifte trekk på stolen til ulike sesonger  hele året.

 

3.Slik fremstod den i 2003 i reportasjen som den gang var i Allers.

 

4. Jeg pusset og malte stolen med mørk brun grunning. Så la jeg bladgull og lakket den. Siden trakk jeg den om, plasserte den lille kronen øverst på ryggen og tegnet et et våpenskjold i fantasimønster med mitt navn.

 

Noe som jeg nevnte i innlegget med Marilyn stolen i sort og sølv fra 25.01.16 : Nå er det ikke lenge til loppemarked sesongen og man kan gjøre gode kjøp som passer udmerket godt sammen med “nye kjedelige stoler” (man kaller design i dag…)  he he 😉 

 

Stolen har blitt flyttet på en rekke ganger i flyttebiler etc. og den har faktisk gjennomgått veldig mye! Men den fremstår fremdeles som den gjorde i 2003 🙂

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg