Up in height…

For å få maksimalt utnyttelse av plass og finurlige løsninger bygget jeg et platå med trapp og rom for oppbevaring på alle mulige måter…

Opp i høyden.

Å sitte her gir omtrent samme følelsen som å sitte på en balkong. De som evt. røyker kan røyke her og røyken stiger rett ut!

Det lille biblioteket ligger mellom stuen og spisestuen. Rommene har helt ulike farver og tapeter.

På veggen til venstre har jeg valgt å henge tett med bilder og ulik kunst. Fløydørene står som regel oppe og da ser man ikke bildene.

Høyre side: Siden denne delen av biblioteket grenser mot spisestuen som går i varme toner som brunt, gull og noe sølv. Til tross for at dette rommet inneholder sarte toner og farver som sølv, grått og hvitt, har jeg derfor på begge sider av døren valgt å ha speil og staker i gull for å binde rommene sammen.

Speilet er et gammelt Harley Davidson speil som det finnes 3 eksemplarer av. Designer Carl Lagerfeld har det ene 🙂

Rommet er lite, men inneholder diverse detaljer jeg er veldig glad i. Man bør ikke være så redd for å ha mye detaljer, så lenge de er sentrert og det finnes “pusterom” i mellom.

1. Maleriet er en moderne verson av Munch’s Madonna jeg malte i 2004.

2. Konsollbordet i krakkelert speil er et smykke i seg selv og kler uansett alle rom det havner i.

3. Vintertreet mitt står ved siden av den gamle kaminen jeg har malte i sølv. Husk at dersom du skal male en gammel kamin, er det viktig at du kjøper en maling som tåler slike tenperaturer! Da er det bl.a. “Bilakkspesialisten” på St. Hanshaugen som kan løser problemet 🙂

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg