From early days to present time…

For English: pres link bottom of the page. Then change to English.

Barnekunstmuseet 16.04.16

Vakre kvinner har alltid vært svært viktig for meg.

Denne weekenden begynner utstillingen min på Barnekunstmuseet i Oslo.

Da jeg var 12 år ønsket Barnekunst museet og fjerne flere kunststykker for å få plass til mine store bilder. De ville trykke opp og selge fra min produksjon. Den gang ville jeg ikke, jeg ønsket og ha samlingen min hjemme. I ettertid angret jeg…

Nå har jeg fått sjansen igjen og det betyr svært mye for meg! 🙂


Da jeg var 27 malte jeg Madonna til Edvard Munch. Mange av bildene hans er flotte og selv synes jeg det er litt gøy at jeg er i slakt med ham da jeg selv ikke kommer fra noen kunstner familie.

Vakre kvinner betød alltid meget for meg og gjør det fremdeles. Derfor tror jeg at jeg var spesielt heldig med den moren jeg fikk. Hun ble sleve inspirasjonskilden til det vakre og estetiske som kom til å bety enormt for meg hele veien. Med sin kjente sterke og naturlige sans for interiør, klær, farver i tillegg til en usedvanlig korrekt fremferd ble min mor et sterkt forbilde. Inspirasjonen fra hele mitt liv, hva jeg skaper og tegningene som nå henger på Barnekunstmuseet kommer i stor grad fra mitt eget liv. Jeg tegnet fra huset vårt, båten vår, sommer huset og fra hytten på fjellet. Jeg tegnet akvariet mitt og ble inspirert av lekene mine som i stor grad var smurfer, playmo-bil, He-man og Barbier.

Utstillingen på Barnekunstmuseet blir stående noen måneder. Hele dette fantastiske musset er virkelig verdt å se!

“Aften på fjorden Tjøme skjærgård” Her har jeg tegnet sommerhuset vårt samt en båt vi hadde.

Kvinner i alle mulige positurer går igjen i bildene mine 🙂

Dette var en presang til min far da han fylte 40.

“Stuen vår”: En del av stuen i mitt barndomshjem.

 

På fjellet: “Julaften før gjestene kommer”

 

http://www.barnekunst.no/utstilling-med-sigurd-storm/

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg