My summer dining room

The wallpaper is from Mulberry. With modern table lamps and svarowsky-baroque chandelier, I think the room harmonizes well.

Dersom man kaller rosa feminint, er dette min mest feminine tid i løpet av året og det er helt greit, såpass tåler jeg! 😉

Spisestuen: Tapetet er fra engelske Mulberry og har den fine gamle damasken i seg. Blandet med mer tidens bord-lamper en svarovskylysekrone og gamle møbler jeg fant på Finn.no. Jeg synes det hele harmonerer ganske godt.

The large mirror is an old broken sliding door wardrobe. I built some lists to create a frame. 

Det store speilet er opprinnelig en skyvedør fra min gamle garderobe som gikk i stykker. Speilet er neste 3 meter høyt og har en bredde på 120 cm. Da jeg fikk ny dør og den ødelagte skulle kastes, fikk jeg beholde den. Jeg snekret en ramme og avsluttet øverst med et lite kunstverk 🙂

 

Rommet endres hele året og når det filmes til tv, spesielt i julen er utrykket et helt annet. Flere lurer på om det er det samme rommet.

Alle lamper jeg har, har jeg koblet til dimmere og det er utrolig viktig at lys har samme “gultone” dersom hele utrykket skal fungere!

The counter was originally an Asian counter . I sawed out new back and front , let silver leaf and put on new handle.

Disken under er opprinnelig en ny brun Indisk disk jeg saget av bena. Jeg saget til nye barokk-aktige ben, saget ut en pyntelist i front nederst og en til ryggen øverst. Siden la jeg bladsølv som er tynne flak med sølv, lakket den flere ganger og satt på nye håndtak.

Hjørnekonsollen fikk jeg av en god venninne. Lampen i sølv er fra Italienske Kartell og den nydelige gamle stearinlampetten er fra 1800 tallet.

Flere detaljer fra dette rommet kommer i dagene fremover.

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg