Tilbakeblikk fra Tjøme

My childhood summer house. An article from a magazine in 2005.

Slik fremstod sommerhuset vårt fra jeg var liten. Denne reportasjen hadde jeg i et blad for over 10 år siden. Mange endringer, tilbygg og oppussinger ble gjort senere opp gjennom årene, men i dette innlegget viser jeg hvordan stedet var frem til 2006. Man kan la seg inspirere av det som har vært…

Bildet her er fra spisestuen.

Forsiden av Hjemmet august 2005

Det var og er så naturlig for min Mor at alt rundt matcher og passer sammen.

I denne reportasjen har jeg stylet 😊

Hovedstuen.

Hun gjorde det aldri kjedelig. For selv om hun valgte en maritim linje, blandet hun inn farver som rosa, tyrkis både i interiørelementer rundt og i maleriene hun kjøpte.

Jeg tror hun lå forut for sin tid med mye av det hun gjorde..

Interessen for detaljer og spesielle ting har jeg nok fra min Mor 😀

“Den gule stuen”

På denne tiden gikk den stuen i gult og rustrøde toner.

Her var det vinduer og dører ut flere veier til verandaer og trapper. Det var 6 meter med store skyvedører som ga godt med lys mot den delen av haven der svømmebassenget lå.

Kjøkkenet

Flere av møblene ble håndlaget til stedet av en møbelsnekker. F.ek. disken under talerkenrekken på bildet ovenfor

Detaljer, roseranker og vakre antikviteter fantes over alt 😀

Utebilde

I det forrige innlegget mitt viste jeg frem landstedet vårt på Tjøme. I de kommende dagene legger jeg frem interiørbilder herfra. Linken viser innlegget fra tirsdag: http://m.sigurdstorm.blogg.no/1465306978_the_most_beautiful_pl.html

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg