Frekke uventede detaljene ;) / The unexpected details 😀

Instagram: sigurdstormcom

Details from my kitchen . Things from my childhood home , markets and some presents.
One should look all over for details


I innlegget mitt 5. juli viste jeg bilder av et bord dettet med hvitt og blått porselen fra tyske Seltmann Weiden. Her på kjøkkenet mitt har jeg for tiden hvitt og blått i den gamle talerken-rekken. Talerkenen til høyre er fra porselenet jeg viste forleden.

Her er det flere ting fra mitt barndomshjem, noe har jeg kjøpt på loppemarked og en og annen ting jeg har fått i presang. Veggskjoldene i messing er urnorske og hang på vårt fjellsted da jeg var liten.


 

Kaffekannen er fra mitt barndomshjem og den lille oppskriftboken er også noe Mor ga meg. Hun gir meg alltid noe, og hun tar aldri feil, for jeg er som helt henne :))

 

 

Tinen og fatet er fra engelsk serviset Breakfast. Saksen og engelen er fra min Mor! Jeg er sååå glad i henne henne :))

 

På øverste hylle står de frekke tingene 😉 Tinge man kanskje ikke venter å se i et miljø med chabby chic. Men dette er innspillene som gjør det litt mer gøy mener nå jeg. Koppen er kjøpt på et varesalg til kanskje 5 kr og vinopptrekkeren er kjøpt i Sverige i forretningen Lager House. Det er viktig å se godt rundt  på alle markeder og steder man passerer. Det finnes detaljer og vakre ting som kan være med på å gjøre et hvert hjem mer spennender! 🙂

 

 

Detalj fra Mor! Denne nydelige engelen vet jeg ikke riktig hva er..? men jeg tror det er et katolsk symbol. Jeg fikk den av min Mor da hun kom hjem fra Frankriket en gang. Den er oss i et nøtteskall med den lille liljekonvallen i seg 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg