Siste dager.. / Last days..

This sunday is the last day. With nearly 70 different works and inspiration from my own lives and toys, I show some of my children art, at the internationale museum of Children´s art

Link to the internationale museum of Children´s art. Select English og Norwegian:      http://www.barnekunst.no

 

Dette innlegget har jeg hatt ute før da jeg hadde artist talk på Barnekunst museet. Utstillingen min har hengt oppe i noen måneder no og skal tas ned 20 august.

 

 

Jeg har alltid elsket damer selv om det ikke gikk den veien for meg 🙃

I bakgrunnen: Vampyren og Madonna til Munch og Samanta Fox. Selv er jeg i slekt med Munch og liker bildene hans.

Jeg har nærmere 70 tegninger fra A4 formar opp til 2 meter på denne utstillingen. Alle tegningene er fra før jeg fylte 18, med unntak av maleriet av Madonna jeg har bak meg.

Da jeg var liten ønsker museet å ha mine verk hengende. De ønsket å trykke opp flere av tegningene mine og selge, men jeg nektet. De skulle henge på mitt rom!

I dag har jeg fått en ny sjanse, 30 har gått…

 

Inspirasjon henter jeg stort sett fra mitt eget liv. Mine egne leker ble hyppig brukt og entusiasmen for smurfene var enorm! Her har jeg bygget en liten smurfeby i haven. Tårnet lavet jeg av toalettpapir-ruller 😊

 

 

Bak meg henger bl.a. tegningene Smurfeland og barndomshjemmet mitt som jeg tegnet i 40 årsdags-presang til min Far.

 

 

“Smurfeland”. Utenpå glasset til rammen hang husets “utside”

 

 

Det er enormt med detaljer. Små tegnete møbler som er klippet ut og limt på med bomull bak for å gi 3 D effekt.

 

 

Frokostbordet er dekket 😍 Legg merke til melkekartongen etc. på bordet inne i tårnværelse.

 

 

Hjemme. Jeg brukte tekstiler som gardiner. Det var så vidt rammemesterene klarte å ramme inn bildene mine 🙂

 

 

Detaljer var og er nok en av mine store spesialitet og jeg tør si at det er svært lite som paserer øynene mine 😉

 

 

Utsikten. Legg merke til Vigelandsparken på midten av bildet. Oslo Plaza og Postgirobygget litt lenger opp til høyre.

 

 

Bildet er tegnet med farveblyanter.

 

 

Man kan skimte komfyren inn vinduet 🙂

 

 

Mine bilder var så store at rammeverkstedene på den tiden vred hodet da de så Mors bil svinge opp på utsiden. Det var en utfordring… En gang måtte jeg kutte er bilde, det var simpelthen for stort. Til høyre henger delen som måtte klippes av ✂

 

 

“Aften på fjorden, Tjøme skjærgård”

Her har jeg tegnet båten vår og landstedet vårt i bakgrunnen. Legg merke til damen som blir malt 😂

 

 

Detaljer over alt.

 

 

Tønsberg. Slottsfjellet i bakgrunnen.

 

 

Delen som måtte klippes bort 😁✂

 

 

Her er det noen A4 tegninger. Disse tegningene er stort sett tegnet med tusj.

 

 

20. August tas som sakt utstillingen min ned. Hele museer er fantastisk og burde sees. Ta med barn og kom! 😀

 

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg