Slik lager du de vakre lyktene/ Make Yourself an Ice Lantern :)

 

 

 

Jeg bruker fryseren, den er kaldere og da går det selvfølgelig raskere. Det er kun fantasien som kan stoppe deg her… 

Mildværet som kommer og går, gjør det muligens litt vanskelig nå, men jeg bare setter de tilbake i fryseren til kulden kommer tilbake! 🙂

Look at the pictures. As simple as that. Fill the small container with something heavy and pour hot water in it when the lamp has frozen

 

 

 

1. Finn en bøtte eller en annen type beholder av et eller annet slag. Gjerne i plast.

 

2. I midten setter jeg en mindre beholder, denne burde være plast. Bruk en tom avskåret halvannen liter brusflaske/ salmiakkflaske. Dt er bare å bruke fantasien..

 

3. I den lille skal det nå legges noe tungt som holder den nede, når den store fylles med vann. Bruk gjerne en sten. Jeg har brukt spiseknivene mine. Når du har skjønt prinsippet er det bare å bruke hva som helst :))

Nå kan man legge blomster ned i vannet, kongler, glitter etc. Så settes den i fryseren, eller rett ut i kulden… For tiden har jeg det ganske rolig i forhold til farver rundt meg, men jeg fikk en vakker blomsterbukett som jeg nå bruker til dette 🙂

 

4. Når den tas ut av fryseren, heller man varmt vann i den lille beholderen slik at den løsner. Så kan man sette den store beholderen i varmt vann noen sekunder, så lykten løsner.

 

 

Da var de ferdige 🙂

Må innrømme at her nede i sentrum i Oslo jeg bor er det nå 4 pluss grader. Disse lavet jeg i fryseren til min Mor. Hun bor også i Oslo, men mye høyere oppe så der er dett heldigvis noen minusgrader 🙂

 

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg