De bare rase sammen/ they collapse :(

Instagram: sigurd storm

English version at the bottom of the page

Jeg skulle aldri ha stilt henne det spørsmålet! 🙁  På gartneriet Skajem på Slemdal i forrige uke stilte jeg dette spørsmålet til gartneren: Tror du blomstene kan tenke? ” ja svarte hun”! Nå flyr jeg rundt med vannkannen hele døgnet og behandler blomstene som de skulle vært min lille chihuahua 🐶

 

 

Nå får jeg dårlig samvittighet når blomstene mine ikke har det bra. Jeg er ikke særlig flink med blomster som står i jord. Jeg tar knekken på de etter en kort stund og de blekner som om de skulle vært kunstige.

Bildet under. Slik var rosene:

Nå har jeg fulgt alle proffe råd, knepet av det som er vissent, satt nede gjødning i form av disse små stengene (på bildet under) i jorden og ingen ting har nyttet! Jeg ar kun gitt de vann når jorden er nesten tørr… Hva blir det neste, 😞 kan noen gi meg råd?   De var rosa, men nå er de hvite og ødelagt! 🙁

 

 

I dag tidlig var alle ødelagt 🙁

 

 

Nille har forøvrig denne  vannkanne-frosken nå :)) Den minner om min gamle rosa frosk :))

 

 

How do I get my praise outside and survive … I’ve tried everything. Cutting off the fade, they give manure, but nothing uses .. 🙁 Does anyone have any advice? My water tank is old, but at Nille someone has similar to green :))

2 kommentarer
    1. Hei kjære Sigurd.
      Først å fremst må du kjøpe veldig god kvalitet på rosene. Ikke masseprodusert fra utlandet. De bør stå i potte, så oppi den fine krukken. Ellers risikerer du at de får for mye fuktighet når det ikke er hull i bunnen.
      Blir de ståend i vann er det ikke bra. Ikke vann for mye, bare en skvett.
      Må nok muligens kjøpe nye, og reblomstrende selvfølgelig.
      Lykke til. Klem Marianne

    2. Marianne Hestnes: Tusen takk 🙂 De står i plastpotter med hull i bunnen og leca kuler. Men jeg har nok vannet de litt mye. De kostet 250,- for en, så de burde være ok. De er norske. Jeg får kjøpe noen nye 🙂

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg