Perfekte sløyfer knyttes ikke…/ how to make a perfect bow tie

 

Slik gjør jeg det 😀 Follow the process on how to make a perfect bow tie

 

 

På bildet under viser jeg hvordan en sløyfe blir når du knytter den vanlig. Selve knuten bli stykk og båndene som henger ned blir nesten for brede. En perfekt sløyfe, skaper man av og til selv, med litt fake…

 

 

1. Her kapper jeg til ønsket bredde på sløyfen

 

 

2. Jeg trekker den sammen på midten og syr et lite sting. Du kan bruke  en.sikkerhetsnål…

 

 

3. Midtstykket, selve knuten kutter jeg til. Stryker to bretter og legger litt bomull i mellom

 

 

4. Båndene som henger ned. Klipper jeg litt smalere enn hva sløyfe-båndet opprinnelig er. Jeg synes det er penere

 

 

5. Da var den ferdig 🙂

 

 

The picture below shows how one’s being if one connects the bow tie common

1 kommentar
    1. Ja, denne var jammen smart. Da skal jeg få tak i noen brede silkebånd og lage noen fine sløyfer til jul. Da jeg har mye rødt i stua til jul, blir nok sløyfene i gullfarge. Vi pynter hovedstuen i kombinasjon av rødt og gull. I TV-stuen i annen etasje er det barna som bestemmer pyntingen, så der blir det ymse etter hvilken stemning de er i. I entreen er det hvitt og sølv som gjelder. Jeg har allerede så smått begynt å planlegge for årets jul, men det må jeg holde for meg selv til litt utpå høsten. Kona og barna blir sprø av juleriet mitt, men dette juleriet er en dominerende arv etter min mor. Jeg husker fremdeles tilbake til før jeg begynte på skolen, da han bakte 7 slag. Det er over 50 år siden, men jeg husker det som om det var i går. For å ikke snakke om all pyntingen…..og ikke minst julestrømpe og julenissen. Min favorittfilm henimot jul er Tante Pose……”hmmmm, ingen appetitt? Har noen fortalt henne at vi skal ha stekte høns til middag? Møre som duer. Og deilig kompott med fløte bakefter”….

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg