Hemmeligheten med pepperkakehuset mitt!

Instagram: sigurd storm

English version at the bottom of the page.

Hemmeligheten bak det å lage et pepperkakehus som kan tåle en støyt er å bruke egge-hvitte!

Dette lærte jeg av min Far, pluss at han puttet none dråper sitron i melisen, da holder den seg skikkelig hvit! :))

Snutt et kremmerhus av matpapir, sett på en liten tape og sett kremmer huset nede i et glass før du heller glasuren over

Dersom du vil at huset skal tåle å stå gjennom året i en kartong, må det stå tørt, altså helst på et loft. Jeg setter nåler inn i hver vegg!

Her ser man såvidt nålen…

 

Jeg kanter alle hjørner godt etter at jeg har satt det sammen, Eggehvitten er med på å gi huset skikkelig styrke.

 

 

Ferdig :))

De De kommende dagene vil jeg vise bord-dekking  juletreet med rosa pynt, de andre trærne, flere rom, pynt og stemning!

KALENDEREN MIN

Episode 7

I denne episoden kommer Lotto Ingeborg Myhre på besøk til meg og jeg kjøper pynt fra den beste leverandøren vi har i Norge….

synes i hvert fall jeg, nemlig: Shishi, følg med:

 


Use egg whites in the flour when making a gingerbread house. Then everything is much better

 

Episode 8. Jørgen Foss:

2 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg