Det trengs litt fake, for at det skal se naturlig ut… /We need a little fake

Et gjensyn. Tips til alle:

Av og til trengs det litt “fake” for at det naturlige skal komme bedre frem!

Blomster bør være ekte, men av og til setter jeg til en kunstig sammen med de ordentlige, da skinner de ofte litt mer.  Kronbladet som ligger på konsollbordet er alltid “fake” hos meg! De ordentlige kronbladene begynner først å drysse når blomstene nesten er ferdige, dessuten snurper de seg sammen og er ikke spesielt dekorative.

 

 

Derfor legger jeg alltid kronblader i blomstenes farver rundt vasen, det får faktisk virkeligheten til å se enda bedre ut!

Speilet er italiensk og er fra mitt barndomshjem.Konsoll-bordet er rokokko.

Til høyre: I biblioteket står det også Itaiensk design Louis Ghost stol fra Kartell.puten er fra Riis Interiør på Heggeli som selger bl.a. Designers Guild og Ralph Lauren.  Puten er Designers Guild

 

 

Kronbladet som får det til å se enda mer levende ut! 🙂

 

 

I lysekronene går det  igjen rosa kunstige blomster, dette gir en fullsatt sommerstemning og ikke minst er det utrolig deilig når alt tas vekk…hehe  Gartnerier som Skajem på Slemdal har fantastiske kunstige blomster, grener og planter. Ellers har Nille også noe som er bra! 🙂

 

 

Pynt litt ekstra, det er så hyggelig! 🙂

 

 

 

Et gjensyn. Sommer reportasje:  https://www.youtube.com/watch?v=JDBYfVY-m34&t=32s

 

For the fresh flowers to look even more genuine, I always add some fake flower leaf. The proper flower leaf fall off too late and they snap together and are not particularly decorative. The chandeliers have artificial roses for the occasion.

The mirror is Italian from my childhood home. The chair is from Italian Kartell and the pillow is from Designers Guild, Riis Interiors who sell Designers Guils and Ralph Lauren.

 

 

3 kommentarer
    1. Hei Sigurd!
      Først har jeg lyst til å si at du har en utrolig elegant og hyggelig leilighet! Likte godt vase med ekte og uekte blomster, og det speilet med konsoll bord var bare så flott! Kan jeg spørre om hvor du har fått tak i den tapeten. Den er bare så lekker.
      Så vil jeg si at dette er første bloggsiden jeg har lest , da jeg for det meste er på Instagram og litt på Facebook. Jeg er blitt pensjonist, d.v.s. førtidspensjonert, så syns det var på tide å sjekke ut hva dette blogge-styret er for noe. 😉 Takk for tips! Ha en hyggelig kveld. Ellen

      1. Hei Ellen, min blogg er nok ikke et eksempel på de moderne bloggernes stil og blogg forsvinner nok mer og mer. Tusen takk 🙂 og Så hyggelig du like tapetet, den er fra engelske Mulberry og kan skaffes via meg evt. 🙂 Se evt også instagram: Sigurd Storm

    2. Nydelig. Den tapeten trenger jeg litt av. Ser nesten ut som silketapetene i mitt barndomshjem. Trenger ikke mye. Til en vegg som ikke er så lang. Kan du gi meg et svar om de finnes nå.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg