Det vonde kommer av seg selv, det gode må vi skape! Grief comes by itself, we have to create the good feelings!

Instagram: sigurdstorm

English verson, bottom of the page.

 

Noen tanker fra tannlegestolen! 🙂

Hele livet vil det komme tunge stunder , død, vonde opplevelser og sorg på ulike nivåer. Det gode må vi skape selv! Jeg tror veldig mye av innstillingen og motet vi går inn i situasjoner med, avgjør resultatet av hvordan ting ender rundt oss. Vi kan se at et lite barn rynker på nesen allerede før de har smakt på noe som er på vei inn i munnen deres. Vi forbereder oss psykisk før, vi har resultatet av en opplevelse. Bare tenk  på de gangene vennen dine eller du selv har forberedt deg på og ikke kunne være med på noe, på forhånd med og si: ”Nei, på søndag kommer jeg til å være fyllesyk”.  Hvordan er det mulig å våkne søndag og føle seg tipp topp, når hjernen har fått beskjed om å ha det helt jævlig i flere dager i forvegen!.. Jeg bruker en helt annen metode og det fungerer så optimalt! Jeg har flere sorg situasjoner og får stadig vondt av et eller annet som skjer rundt meg, men jeg  er så bevist på å tenke positivt!  Jeg har aldri opplevet fyllesyke til tross for at jeg drikker sjeldent- (Det er vist da ,det er  verst) og det skal helle aldri skje at jeg blir fyllesyk!
…Og apropos, jeg eeeelsker tannlegen! Jeg har sagt til meg selv fra jeg var liten at det var veldig behagelig å ligge i den stolen og være tvunget til å slappe av,. Dette til tross for at skoletannlegen presset de store puppene sine rundt hodet vårt, så vi virkelig satt fast! :.og jeg var jo ikke så opptatt av de puppene heller! Hehe Det jeg prøver og si er at vi burde gå inn i situasjoner å tenke positivt, før de inntreffer. Vi kan ikke forberede oss på at ting skal være ubehagelig eller vondt. Tannlegen er der kun for å hjelpe og du får bedøvelse om du vil. Jeg synes det er mye verre og måtte ta solarium og i løpet av 20 minutter bli tvunget ti å sovne for så og bli røsket tak i igjen! Det vonde kommer, tro meg, men det gode må vi på alle måter skape selv!  Bare noen tanker fra tannlegestolen! 🙂

 

Her er episode 3 i den ambivalente podcasten vår… : https://open.spotify.com/episode/1VQW697d0jjkqskm71X3TS?si=NikLZaIfRZ2qOBxJyqxN9A&fbclid=IwAR3JWEcS8HBrBtn34rig-GaZLM7f586udvkkLH0ESlAu-wLYYRNYgvYAGe8

 

 


Throughout life there will be heavy moments, death, painful experiences and grief on various levels. We must create the good ourselves! Much of the attitude and courage we go into situations determine the outcome of how things end up around us. We can see that a small child is wrinkling on their noses even before they have tasted anything that is coming into their mouths. Therefore, it is perhaps more rare that things that are not sweet are received in the same positive way as things that are sweet… We all prepare our psyche in negative ways even before, we have the result of an experience. Just think of the times when your friend has prepared for things they either have to avoid or can’t attend because they say in advance: “No, on Sunday I’m going to have a hangover.” How is it possible to wake up Sunday and feel grat, when the brain has been told to do it completely for several days in advance!.. I use a completely different method and it works so optimally! I have several grief situations and am constantly hurt by something happening around me, but I am so proven to think positive! I have never experienced stuffing sickness even though I rarely drink – (It is shown then, it is worst) and it should never happen that I have a hangover!

… And I love the dentist! I told myself from my childhood that it was very com-fortable to lie in that chair and be forced to relax. This despite the fact that the school dentist squeezed her big tits around our heads, so we really werestuck! : .and I wasn't too keen on those tits either! What I'm trying to say is that we should go into situations to think positively, before they occur. 
We cannot prepare for things to be unpleasant or painful. The dentist is there only to help and you get anesthetized if you want. I think it is much worse 
and had to take a solarium and within 20 minutes be forced to fall asleep and then be crushed again! It hurts, believe me, but we must create the good in every way! Today's thoughts from the dental chair! 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg