Dette gjør du selv, veldig enkelt! Do it yourself, It is so easy!

 

Disken var en helt vanlig brun indisk disk/sjenk. Jeg byttet håndtak, så saget jeg ut noe nye ben, en ny rygg med en krone og et frontstykke, nederst som forandret hele inntrykket. Den største forandringen er bladsølvet. Disken var brun. Nå er disken i sølv.  På YouTune forteller jeg litt om disken og sommer dekoren jeg har hjemme i en reportasje fra God morgen Norge

Bled-sølv og blad-gull er ekte vare, men ikke rådyrt da flakene er tynne. Gull koster mer. Man begynner med å male gjenstanden i en grunnfarge. Jeg bruker kogsgrått til sølv. Så pensler man på en gullgrunn/ et klissete materiale  som sitte på i 3 timer. Deretter legger man flakene med sølv på og pensler de fas, gjerne med et sølvpulver rundt, slik at det ser krakelert ut. Så lar man dette tørke 2-3 døgn. Jeg lakker alt 3 ganger etterpå, da holder det seg!

 

 

 

Under er det et bilde fra Hotell Plaza Athen. Her pensles blad-gull på spirene til smijernsgjerdet. Jeg regner med de lakker det etterpå da det er ute. Fra gammelt av lakket man ofte ikke over møbler som det ble lagt blad-gull på, derfor ble det også sterkt redusert med årene.

 

 

Speilet nedenfor var gullfarget og her har jeg gjort samme behandling som med disken!

Her forteller jeg litt:

 

 

 

The counter was a plain brown Indian indian. I changed the handle, then cut out some new legs, a new back with a crown and a front piece, at the bottom that changed the whole impression. The biggest change is the silver leaf. The disk was brown and now it is in silver 925. (On YouTune I tell a little about the counter and the rest of the summer rooms in a report from Good Morning Norway.  Silver leaf and gold leaf are not expensive . Gold costs more. I start by painting the object in a basic color. I use boiling gray for silver, then brushing on a gold base / sticky material that will sit for 3 hours. so it looks

cracked, so you let this dry for 2-3 days. Then I paint the rest 3 times, with transparent paint!

Picture No 3. Is a picture from the wrought iron leaf fence on the hotel plaza in Athens

 


0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg