Disse er svært forebyggende! / Preventive!

 

 

Jeg bruker nylonstrømper i flere sammenhenger, men jeg mener de passer best på jenters ben… 🙂 Det første jeg gjør med mine leiligheter, er å endevende og rive alt. Tanken med disse strømpene er at jeg ikke vil ha skjeggkre. De spiser, lever og bor i papp!  Har man først fått de i hus, kan et være vanskelig og bli kvitt dem. Det første jeg gjør med nye boliger å hindrer dem å komme til:  Jeg tar ut lukene som du ser på bildet. De er ofte enkle å få ut, så trekker jeg nylon på baksiden og setter de inn igjen. Dette hindrer krypdyr og komme inn til deg, kanskje selv slanger… da drar de heller videre til nabo´n… hahaha

 

 

 

Dett er en kjedelig med enkel jobb. Det er bare og få det gjort, på badet og alle steder. Den dagen du står der med Skjeggkre angrer du skikkert! 🙁

Her er det en lenke til firma som selger limfeller og diverse dersom de kommer på besøk: https://www.frisktpust.no

PS: Bildet nedenfor er ikke hos meg! Hjelp!

 

Men dersom du likevel skulle få skjeggkre  på besøk f.eks. fra en kasse fra IKEA… da må du prøve å tenke positivt..  Tenk: “Nå slipper jeg å være redd for å få dem” eller: Se hvor søte de små er” (Ref. bildet nedenfor inni sirkelen) hehe   De er ca en cm lange!

I løpet av årene fremover heter det seg at de blir en naturlig del av alle husstander i Norge, de er totalt ufarlige, men litt…ekle…

Lykke til med nylonstrømpene! 🙂

 

English version.

I use nylon socks in several contexts, but I think they fit best on girls’ legs … 🙂 The first thing when I bye a apartment is to make sure that I don’t get any skjeggkre!. They eat, live in cardboard! Once you have them in the house, it can be difficult to get rid of them. Therefore, the first thing I do with new homes is to prevent them from getting to. I take out the hatches as you see in the picture. They are often easy to get out, so I pull nylon on the back and put them back in. This prevents reptiles and get into you, maybe even snakes … then they probably go on to the neighbor … next apartment hahaha

   This is a really easy job. Just get it done, in the bathroom and everywhere. The day you stand there with “Skjeggkre”, you really regret it! 🙁 Here is a link to a company that sells glue traps and miscellaneous: But if you still get “skjeggkre” from a box from IKEA … then you must try to think positively .. Think: “Now I do not have to be afraid to get them” or: See how cute the little ones are “(Ref. the picture below inside the circle) They are about one cm long! In some years they will become a natural part of all households in Norway, they are totally harmless, but a little … nasty … Good luck with the nylon socks!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg