Døde på balkongen min/ Dead on my balcony

Instagram: sigurdstorm

English verson, bottom of the page

 

Fra sorg til sinne! Jeg viste ikke om jeg skulle le eller gråte, men det endte med sinne!

Denne balkongen ligger øverst og er derfor er jeg utsatt for fugler med mer. Om våren faller det stadig ut egg og unger fra redene. Først kommer det flyvende egg, da gråter jeg, så mister de ungene sine…Det er så trist og ille!

 

 

Under: Første gang trodde jeg at det lå en plast-Barbie- baby i urnen på balkongen. “Så søt den er, tenkte jeg, den er sikkert sendt meg fra oven,,, :-)”!  Haha,,,,  Men med nærmere øyekast, var det sesongens første fugleunge, da gråt jeg!

 

 

Under: To uker sener, kom denne. Litt dinosaurus lignende med overutviklet fugleben og klør til den lille kroppen, veldig trist!

 

 

Som minne og symbol plasserte jeg denne pynte-fuglen i fattigmannsølv i vinduskarmen ute, i håp om at alt skulle gå bra. Og det gjorde det! En dag fløy resten av ungene av sted, men dagen etter var de tilbake. Det virker ikke som at disse fuglene ikke vil bo i naturen lenger. De har f… blitt som oss! De vil bo i husene og bygningene vi har, det skjønner jeg godt! Hahaha

 

 

Det viste seg at de trivdes så godt i “barndomshjemmet” sitt, at de ble boende under min takrenne og nå gjør de fra seg på balkongen ikke bare på våren, men hel året! Jeg holder på og bli gal! Nå har jeg en zoologis fuglehave her på balkongen. Flere ulike fuglearter holder på her hele tiden, men ingen hos naboen! Jeg kan snart ta betalt for visninger! ;-(

Annenhver dag er gulvet fult av fugleskitt. Så hvis jeg savner “snefall”, kan jeg bare sette meg ut her! Hjelp, hvordan skal dette gå!?

 

Jeg tapet tlf. min på en stang og filmet rundt på taket. Nå får jeg hjelp fra et profesjonelt firma. Fugler kan gjøre en gal! Det kan jeg love dere! Jeg kommer tilbake og skal dere vise hvordan dette ender..!

 

Every year birds die on my balcony. At first I’m sorry. then I get angry! There is bird droppings everywhere. It looked like a barbie baby in plastic in the one flowerpot, but it was wrong 🙁 Now a birdman comes to help me and get rid of them. I’ll come back to how he did it!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg