Han var ekstremt dømmende! / Advanced

 

TRYKK PÅ VIDEO SNUTTEN OG LYTT TIL DET FØRSTE, SOM BLIR SAGT!!! Når man deltar på tv og velger og uttale seg slik, da får man bare stå for det! Hvis noen likevel opplever meg som ekkel eller arrogant ut i fra programmet må jeg akseptere det, men da er det greiet at man en gang for alle ser hva som faktisk skjer!…

 

Jeg er lei av å forsvare meg! I snart 2 år har det kommet beskyldninger og kritiske spørsmål etter at jeg var med i programmet “første date”. Dette var en gjesteopptreden. De fleste som så hele episoden har støttet meg. Det som ble klippet for Se & Hør og Discovery, gikk nok mindre i mitt favør, men også i den snutten, kommer det tydelig frem hvor dømmende/kritisk daten min var.

Årsaken til at jeg ble med i programmet og hva som skjedde…

I mange år har jeg hatt hjemmet mitt på alle tv-kanaler. Hele veien har jeg vært redd for å dukke opp i noe som ikke har med interiør og gjøre, da det kan forvirre seerne, slik at de glemmer hvor jeg “hører hjemme”. I følge Tv Norge, har mitt hjem vært det mest synlige hjemmet på Norsk tv noen gang, spesielt i julen. Derfor tenkte at det var på tide å takke ja til noe som ikke var innenfor mine 4 vegger. Da jeg ble spurt om å være med på “Første date, hadde jeg en følelse av at de matchet folk på en fin måte…

Jeg hadde informert Tv Norge om at jeg ikke ønsket å møte en som røyker! Og at jeg ønsket en som snakker helt norsk, men at han han gjerne kunne ha utenlandsk opprinnelse. Selv er jeg halvt Østerriksk. Dere som som så det, kan jo vurdere hva dere synes casingen gjorde i forhold til mine valg.

Daten jeg hadde, uttaler flere ganger på ulike måter at han hadde et godt inntrykk av meg”   

Men det var en ting han ikke fikk med seg i innspillingen: Jeg gikk jeg bak kulissene og sa, “hvordan kan de matche meg med noe sånt. jeg blir helt gal av å tenke på det”   Dette virker utrolig usympatisk, når man ikke vet hvorfor jeg sier det!

Nå vil jeg fortelle hvorfor jeg sa det. Jeg var ikke klar over at det var kameraer der som filmet meg backstage, men jeg står 100 % for det jeg sa! Fordi: Når jeg spør daten hvor han bor, svarer han Grønland. Han himler med øynene og drar på ordene. Han var uten tvil fordomsfull og kritisk mot Grønland, men han bodde der ironisk nok selv. Jeg orker ikke dobbeltmoral! Da han spurt hvor jeg bodde, svarte jeg at jeg bodde omtrent samme sted, kun rett ovenfor. 
Selv er jeg fra Oslo-vest og jeg har hele livet mitt sett hvordan kjente og ukjente folk har flyttet til denne byen og mange tilpasser seg et liv hvor de prøver å være “noe annet” en hva de er. Og det betyr så lite!!!
Når jeg er fra Oslo, har venner fra ulike bakgrunner og selv mener at jeg er svært lite kritisk og dømmende i forhold til akkurat dette, reagerer jeg på sånt.

Da han ville ta en røyk, gadd jeg ikke mer, han ønsket selv å ta den røyken!, – så jeg tok initiativ til å gå ut!
Da vi gikk ut tenkte jeg at fotografene hadde for lite material til å ha oss med på skjermen. Så jeg følte jeg gjorde oss begge en tjeneste med å forlate stedet. Dette sa jeg til ham, men jeg tror ikke han skjønte alt jeg sa. Jeg tenkte vi kunne slippe den ydmykelsen i havne på tv med hva det innebar pluss at han ikke omfattet hav jeg sa. Men på tv skulle det komme. Produsentene gjorde meg klar over det. Opptakene ble tråklet samme. Jeg fikk se episoden og stod for det.

Jeg vet at Ola-nordmann skal være politisk korrekt om han skal bli likt. For meg er det mye viktigere å være ekte, det blir ikke like godt mottatt i Norge! Dessuten synes jeg ikke at jeg ovenfor daten oppfører med på en dårlig måte, noe han heller ikke hadde inntrykket av før han vet jeg er borte… Når han på slutten av episoden uttaler seg, gjør han det ut i fra og skjønne at jeg har dratt. Da er det ikke stå rart ha sier jeg ikke er hans type ting 🙂

Etter innspillingen fant jeg ham på Facebook. Jeg, beklaget at jeg gikk, men føler det var best for begge, da jeg ikke vil på tv-skjermen med dette. Han ønsket å fullføre middagen, noe det ikke ble mer snakk om.

Siden har det kommet et hav av homo-gutter som har skrevet til meg med kritikk. Dette er jeg lei. De fleste trengte ikke se hele episoden for å forstå meg. Her en av snuttene som viser det som faktisk skjer.

Kommentaren nedenfor, er en typisk kommentar jeg mottar. Dersom jeg svarer på den, hagler det av kritikk!  I tillegg hender det at jeg utsatt for at jeg skriver med en hyggelig fyr som plutselig kommer på at han husker meg fra “Første date”. Da blir alt brått avsluttet! 

 

 

Her er lenken til Se & Høres videosnutt som angivelig har gitt reaksjoner og angivelig kritikk. (I innspillingen har jeg jeg ørebetennelse. Det er årsaken til at jeg snakker om at jeg ikke kan høre..)

 

Håper jeg ikke trenger å ta frem dette igjen. Var det egentlig så galt…?

 

 

I can not bear to translate this post into English, as I do not have time. It’s about a stupid TV moment- If you want to read: Translate it in google translate yourself … 🙂 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg