Her slapper jeg av! / I love to be here

Jeg har alltid elsket tannleger og jeg gleder meg når jeg skal dit. Min tannlege hadde bursdag i går, så vil jeg hedre henne litt ved å skrive et lite innlegg!

 

 

Her ler vi hele tiden. Jeg vel det som kalles en krokodille pinne. Det er en pinne som holde munne oppe fordi jeg sovner. Noen liker at noen klør dem i håret, jeg elsker at noen river i tenner mine 🙂 hehe

Nå river bytter jeg ut alle fyllinger til nye! Ikke at jeg har så mange, men det ble noen frem til jeg var sånn ca 25 år gammel. Etter det ble jeg rådet til å bruke tanntråd, noe jeg elsker å sitte med 10 minutter hver kveld! Det har gjort underverker med tennene mine! Aldri noe galt! :))

Bildet nedenfor viser den type tanntråd jeg bruker. Lett å bare holde den i hånden mens man romsterer rundt i munnen! 🙂

Jeg er nok en av de få som fremdeles benytter meg av den blylodd beskyttelsen man fikk på brystet da vi gikk på barneskolen. Denne beskytter mot stråler som ikke er ok. Uten den er det like mange stråler man får av 5 bilder som det vill vært å fly Olso- Bergen tur-retur, så det er bare å stille spørsmål om det her en beskyttelse, da får du det! Vi må passe på livene våre! 🙂

Jeg setter veldig pris på den vakre tannlegen min, hun holder til på Sentrum tannlege senter… 🙂

 

 

En liten video fra tannlegestolen! Her snakker vi om chatting… hehe

Her er den flotte tannlegen  min! :))

 

 

I have always loved dentists and take it easy when I go there. My dentist had a birthday yesterday, so I want to honor her a little by writing a small post! Here we laugh all the time. I like what is called a crocodile stick. It’s a stick that keeps my mouth up because I’m asleep. Some people like that someone scratches them in the hair, I love that someone tears in my teeth 🙂 hehe
I’m probably one of the few who still makes use of the lead-weight protection they got on their chest when we went to child school. This protects against rays which are not ok. Without it, there are as many rays you get from 5 pictures as it would have been to fly Oslo-Bergen round-trip, so you just have to ask for protection here, then you get it! We must look after our lives! 🙂 I really appreciate my beautiful dentist, she is located at the Center dental center … 🙂

The little case with dental floss, has meant that I have had no nonsense with my teeth in 20 years! Before that I got some holes. Now I replace all the old fillings!

3 kommentarer
    1. Hei! Dette har dessverre ikke noe med dette innlegget å gjøre, men jeg sitter og stoooorkoser meg med julekalenderen din på YouTube mens jeg gleder meg til jul. Du er en så fantastisk inspirasjon og et stort forbilde for meg! Lurer på: I episode 7 er du innom en fantastisk butikk og kjøper julepynt. Hva heter denne?

      1. Hei. Så hyggelig 🙂 et er jo bare hyggelig at du spør og det trenger ikke å dreie seg om dette innlegget. Jeg er hos en grossist, en leverandør. Shishi, de har den vakreste pynten i Norge. Jeg kan kanskje hjelpe deg om det er noe spessefikt du ønsker… Send meg ev.t. en mai: [email protected]

    2. Hei Sigurd,

      så hyggelig at du skriver om ditt besøk hos tannlegen. Jeg har jobbet i bransjen i 20 år. Blitt kjent med mange
      flotte pasienter.
      Nå er jeg blitt pensjonist og koser meg med interiør/blogger.
      Gleder meg mye over dine fine bilder fra ditt flotte hjem. Jeg er så glad i stilen din. Varm og litt pompøs
      også 🙂 Det er litt mye “moderne” i boligreportasjer for tiden. Jeg blir litt lei av å se tynne stålbein på stoler og
      bord, SIDEBORD !!! Dine møbler vil ingen (:-) ) ha råd til , de er for bærekraftige. arvemøbler som jeg kaller det.
      med varm og vennlig hilsen Anne Marie

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg