Hvordan reparerer man knust pynt../ How do you repair one broken ornaments.

 

Dette kan du like gjerne forberede deg på nå!

 

 

Jeg skal vise deg hvordan man fikser ting, uansett dyrt eller billig!

 

Knuste du noe i fjord, eller skjer det før jul, da har du kanskje tid til å reparere det…  Det kan være ganske lurt, enkelte glass ting, spesielt kornett-ornamenter ( De av tynt glass med krone på toppen) koster flere hundre kr for en og det er ikke alltid man får tak i de samme igjen heller. Dersom du henger dem opp uten og reparere dem, tåler de vanvittig lite og de fortsetter og krakelere…


 

Dette er min måte, slik gjør du:

1. Hell lim inni gjenstanden.

2. Fyll den opp med bomull. Den skal stoppes.

3. Hell lim på all bomullen og form den litt med fingerne.

4. Du må gjerne lime på de knuste delene. Er de i tusen knas, kan du godt la være…

 

 

Disse bildene viser litt fra prosessen hvor jeg reparerer ulike gjenstander

 

 

 

Bilset nedenfor:

Når limet har tørket, kan man evt. male over. Bruk gjerne  rimelige vannfarger, ha alltid et sett liggende

Kjøp evt. en transparent neglelakk og lakk det siste strøket

 

 

 

Her heller jeg glitter på, så den omtrent blir som før

 

 

Nå er de ferdige og ingen kan se at de noen gang var i 1000 knas 🙂

 

 

This is what you need: Use glue, water paint, lacquer and cotton. Follow the pictures.

 

2 kommentarer
    1. Så fantastisk lurt! Jeg har alltid lappet klær både tre og fire og fem ganger, men jeg har aldri tenkt på at jeg kan reparere ødelagt juletrepynt. Selvsagt kan man det, nå skjønner jeg ikke at jeg ikke har tenkt på det før. Og det ser jo gøy ut også.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg