Ikke klag til meg! Do not complain!

 

Instagram: sigurdstorm

English verson, bottom of the page

 

 

Når man stadig drikker seg full og klager på fyllesyke samt i tillegg å sutrer over korona, da er det ikke vits og klage til meg!

Jeg synes alt for mange klager over situasjonen vi er i.

Selv har jeg benyttet det siste året på å gjøre ting jeg ikke får gjort ellers og jeg vrir det meste rundt meg om til å bli noe positivt.

Jeg drikker ikke noe særlig alkohol lenger, dvs. at det kan gå 2 måneder mellom hver gang. Årsaken til det, er at jeg har aldri har likt å drikke bortsett fra når jeg skulle på by´n eller på fest.

Klart jeg også skulle ønske situasjonen ikke var slik den er, men det hjelper ikke å klage. Politikeren jobber på spreng får å få landet opp å gå. Det er ingen som vil ha stengte bedrifter og lite sosial omgang med hverandre.

Når vi møter noen vi ikke kjenner, er det ofte enkelt å klage på f.eks. dårlig vær.. Jeg tror dette kommer av at vi ikke har så mye å snakke om dersom vi ikke kjenner hverandre. Men nå er jeg er lei av å snakke om alt det negativt rundt corona og hvor fyllesyke alle for tiden er. Dersom vi ikke har annet å snakke om så får man vente til man kan smile!

Lilli Bendriss er alltid god å snakke meg, så jeg ringte henne og spurte hva hun synes om situasjonen, klaging og energien rundt dette.

Lillis tanker og råd, hun sa bl.a.: «Vi vil være omgitt av hyggelige positive folk. Situasjonen er som den er, uansett. Vi må prøve og “spre glede!»

«Count your blessings» er Lillis råd!

Så nå får dere tenke positivt å holde motet oppe folkens, mulig dere også kan drikke noe mindre… Alkohol får oss til å føle sterkere følelser for det vi har rundt oss… så ta heller frem flaska, når vi kan gled oss me hverandre! 🙂

 

Neste uke vill jeg fortelle litt om hva jeg bruker min tid på. Mulig at du kan bruke noen av tipsene i mens pandemien pågår. I mellomtiden burde du selv se rundt deg og tenke på hva du kan gjøre som du ikke får gjort ellers!.. 🙂

 

 

When you constantly get drunk and complain about drunkenness and in addition whining about the corona, then there is no point in complaining.

I think there are far too many complaints about the situation we are in. I myself have used the last year to do things I can not do otherwise and I turn most of it around to become something positive. I do not drink much alcohol anymore, ie that it takes like 6 weeks to 2 months between each time.

The reason for that is that I have never liked to drink except when I was going to town or to a party. I also wish the situation was different, but it does not help to complain. The politician is working hard to get the country up and running. No one wants closed businesses and little social interaction with each other.

I called my friend Lilli Bendriss and asked what she thinks about this energy, she totally  agreed!

Lilly’s thoughts and advice: “We want to be surrounded by nice positive people. The situation is as it is, no matter what. We must try to spread joy! ” “Count your blessings”

This was Lilly’s advice! 🙂

Next week I will give you some tips about what I do in the pandemic. Maybe you can use some of the advice. In the meantime, you should look around yourself and think about what you can do that you can not do otherwise! .. 🙂

1 kommentar
    1. Hei! Jeg skjønner godt poengene dine, men vil gjerne legge til noe. Jeg skjønner godt at folk klager. Man er frustrerte, deprimerte og isolerte. Jeg selv har ikke familie her jeg bor, jeg har en samboer, thats it.. jeg er ufør med flere diagnoser, hverken jeg eller samboer har sertifikat/bil. Han jobber på akutten. Livet vårt er bare korona, korona, korona.. vi bor i en bydel som er blant høyest smitte på landsbasis, vi går så mye vi kan for å unngå buss.. prøver alt jeg kan for å fokusere på andre ting, men det er tøft, jeg lover. Ikke kan jeg treffe folk, ikke kan jeg sette meg i en bil å ta meg en tur til andre steder bare for å.. leve! Så her er det musikk, Netflix og bøker som kan gi meg fri fra virkeligheten. Og det begrenser seg. Vi tar oss drinker på lørdagskveldene og blir litt sånn lol, og det hjelper faktisk. Ikke plaget med å bli fyllesyk, men sløv innrømmer jeg. Jeg tar de tankeadsprednngene jeg får, enten det er ei fylle på lørdag, eller en tur langs elva på tirsdag. I sag har vært en fin dag, heldigvis. Synes bare det er trist at folk dømmer for st folk reagerer forskjellig og velger forskjellige løsninger for å ha det bra.

      Har møtt Bendriss, kul dame. Bruker av og til bilde av henne og meg som profilbilde på Facebook, hehe.. både samboeren min og jeg har sansen for henne.

      Takk for at du leste hele kommentaren min, ha en fortsatt fin dag/kveld 😜 Hold hodet kaldt og hjertet varmt!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg