Inspirerer meg selv…/ Inspired by myself

 

Bildet under er fra 1987. Jeg var 12 år og hadde satt opp en sten i hagen hvor jeg satt opp noen smurfehus. Tårnet laget jeg av doruller. Jeg helte lim på dorullene slik at det skulle få sammes struktur som de andre husene. Siden satte jeg i vinduer identiske de fra husene og vips så hadde jeg et tårn. I bakgrunnen skimtes utsikten over Oslo. Dette inspirerte meg så mye at jeg begynte å tegnet tegningen under. På et tidspung hadde jeg 360 smurfer. Hver gang vi var og spiste på restauranter i de Østerrikske alper, sørget jeg for å velge mat, hvor det fulgte med en smurf. Vi var mye i Østerriket, da Far var derfra.

 

 

Jeg tegnet alt jeg var glad i og jeg vant hver eneste tegnekonkurranse jeg ble med i 🙂 Det var veldig gøy! Denne tegningen tegnet jeg da jeg var 8 år gammel. Jeg tegnet detaljer som møbler og smurfer og klippet de ut og surret tape på baksiden slik at de skulle stå ut og få en 3D effekt. Siden ble det rammet inn og uten på glasset hang jeg hyssing med utsiden av huset.  Barnekunstmuseet i Oslo, ønsket å trykke opp en del av mine tegninger og selge dem, men jeg ville ikke ta de vekk fra veggen på rommet mitt, dum som jeg var. 35 år senere i 2016 hadde jeg utstilling på Barnekunstmusset med de gamle tegningene, dette var veldig gøy 🙂

 

 

 

 

I tårnet fikser gammelsmurf maskineriet til hele bygningen. Legg merke til frokostbordet og fiken som er på vei ut av bollen. Det morsomste er vel utsikten… Sol og hvite skyer men utenfor er det jo måne og blå skyer haha

 

 

 

 

 

 

 

My mother gave me the big smurf I have in my hand in the picture and said it looked like me …. Later I got the little one in a cheekbone. 

I drew everything I loved and I won every drawing competition I participated in 🙂 It was so much fun! 🙂 I drew this drawing when I was 8 years old. I drew details like furniture and smurfs and cut them out and laced tape on the back so that they would stand out and have a 3D effect. Then it was framed and on the glass I hung a string with the outside of the house. In the tower the old smurf fixes the machinery for the whole building. Notice the breakfast table and figs on the way out of the bowl. The most fun is the view … Sun and white clouds but outside there are moon and blue clouds haha

Use the memories in the interior! 🙂

 

Now the smurfs are going to decorate my home. Memories are important! 🙂

 

2 kommentarer
    1. Utrolig fine tegninger. Fine detaljer. Nøyaktige. Morsomme. Tenk at du da tenkte på dette med dimensjoner. Det er ikke noe rart at du har blitt interiørdesigner.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg