Jeg tråler gjennom alle butikker og markeder / I use all stores and markets

 

hverdagstips. Slik ser min frokost ut…. men ikke hver dag da..

 

Her er det et bilde fra frokosten min i dag tidlig

 

Kannen er fra en antikvitetsbutikk. Den er over 100 år dvs. antikk. Bruksting må være over 100 år for å være antikt. Slike kanner kan man finne i bruktforretninger, markeder og faktisk loppemarkeder dersom man er heldige. De koster fra 250,- til 2000 kr og slår utseende til det meste som lages i dag. Koppen har jeg fra mitt barndomshjem og den kan også dukke opp på samme steder som kannen!

 

Når jeg først sitter her og spiser, kan jeg jo vise hva jeg dytter i meg:

Før pleide jeg og si at eg var en vegetarianer som ikke fungerte helt… Nå tror jeg at tiden med kjøtt er forbi. Det betyr for lite for meg, jeg mener det ikke er sundt og soja-kjøtt som er sundt for cellene våre, har blitt som å spise kjøtt, så da sverger mye heller til det! 🙂 Så kjøtt, er det ikke mye av hos meg!

 

 

Frukt og grønnsaker får jeg alltid i meg. Her har jeg også noen tørkede aprikoser. Nøtter er jeg veldig glad i og de drar med seg alt som blir liggende i tarmene, så de funger litt som plumbo for oss alle! 🙂

Anna Anka, spiser brusk fra Kyllingen- Dette tror jeg er helt supert i forhold til at det draaaaar med seg alt som blir liggende! :))  Annas teori er derimot at Haiene er de eneste skapningene som ikke får kreft og deres system består av veldig mye brusk.  Jeg personlig tror ikke brusken vi er skapt med i kroppen, kan forebygge kreft, men at slike partikler i tarmene er med på å rydde opp, har jeg stor tro på! 🙂

 

En liten frokostblanding med rosiner er også bra. Alle mulige små partikler som ikke eltes til pulver i tarmene, er utrolig bra for systemet! Jeg prøver ikke å skrive matblogg ass. det bare virker slik hehe 🙂

 

 

Here’s a few things I’ve bought in markets and heritage from my childhood. This is my breakfast. I’m careful to get in my nuts and sometimes a little eggshell – this tear things down in our guts

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg