Mitt best påske minne/ My best Easter memory…

Instagram: sigurdstorm

English verson, bottom of the page.

 

Frokost på balkongen, nå kommer sommeren.

 

 

Det er viktig å skape tradisjoner, her kommer det et tips fra mitt beste påske-minne

 

 

I dag hadde jeg besøk av min Mor og en av mine tanter. Vi satt og mimret litt om påsken mens jeg spiste frokost. Plutselig kom jeg på det hyggeligste påske-minne mitt. Da min mormor levet, hadde vi en veldig koselig påske-tradisjon. Vi var stadig på fjellet og deres hytte lå 200 meter fra vår. Hver lang-fredag dro jeg bort til mormoren og morfaren min sammen med en av søstrene mine.  Sammen gjemte vi et stort marsipan egg under puten til Mommo, et som ligner på dette. Så da mormoren min la seg om kvelden våknet hun alltid med egget under puten 🙂  Hun skulle liksom ikke vite det var oss, så hun smilte alltid lurt og sa hun hadde hatt besøk av en snill påske-hare som hadde gitt henne et stort egg under puten. Sånne minner betyr mye 🙂

 

 

When I had breakfast on the balcony wit my mother and her sister to day, I thought off my best Easter memory. This tradisjon I did on the mountain when we were young. I went to my grandmother and grandfather’s cabin every Friday before Easter night. Then we put a large chocolate egg under my grandmother’s pillow. She always thanked and smile and say that there had been a nice Easter bunny with her 🙂

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg