Noen engler og nisser i spisestuen min!/ My dining room in daylight

Instagram: sigurd storm

English version at the bottom of the page

Jeg er ikke så glad i skarpt dagslys i julen, men det kan være litt flott av og til. Her i dagslys uten en lyspære eller et levende lys tent!

Englene og nissene mine:

På konsollbordet har jeg en vakker gammel engel.  Speilet er gammelt og det hadde vi hjemme da jeg var liten

Denne engelen er kjøpt i en interiørr-foretning for noen år siden. Den er mye, men også veldig fin synes jeg!

Kornetten som henger på nøklen til skapet, er vakker. Innenfor skap døren skimtes engelen Dorthe Skappel laget til meg da jeg var med i God kveld Norge på lørdag. Julenissen kjøpte jeg i New York for over 20 år siden

Disse kornettene er jeg veldig glad i. De er skjøre, men usedvanlig vakre. Mye av pynten jeg kjøper kn man kjøpe i blomsterbutikken som ligger i hotell-Continental kvartalet.

Dorthe’s lure ansikt- til meg ;-). Synes denne engelen er vanvittig nydelig!

I treet har jeg flere engler i plexi og glass. Min mormors gamle glsskule  henger til venstre.

Ballerinaer, istapper, juletrær og engler 🙂

 

Så “Isprinsessen Hermine” Denne laget jeg for mange år siden. Den er oppkalt etter min storesøsters første datter Hermine. jeg har laget kroppen i leire. Sydd kjolen av tekstil, som er prydet med Swarovski-krystaller og glass-perler nederst. Kåpen har jeg kantet med kaninpels. rundt håndleddet har hun fårtt et swarovski-armbånd, samt sølv-perler rundt halsen. I utringningen en saltvanns-perle, bladsølv på tryllestaven og en diamant i hår-båndet. Til slutt fikk hun mitt hår!  🙂

Episode 10. Hedda Kise kommer på besøk. Sigurd uttaler: Man ser han er homo, han er selvopptatt!

 

Here are the angels and christmas candy I have in my dining room. Episode 10 of the calendar

2 kommentarer
    1. Kjære Sigurd! Du er så vidunderlig lite selvhøytydelig! Hjemmet ditt er ikke til å beskrive så vakkert julepyntet. Men du…. hyasinter, ikke krokus!

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg