Pimp opp de drit kjedelige bunadene! Gjør ALT, “som ikke er lov”…

 

Del gjerne innlegget! 🙂

 

Instagram: sigurd storm

 

Noen tips!: Gjør den sexy!… Jeg skjønner godt at mange kvinner velger bort bunaden på 17. mai til fordel for en annen kjole ingen har lik!

Vi har mange flotte bunader,  men selv synes jeg at flere av dem, er  utrolig kjedelig. Så jeg skjønner godt at mange velger dem bort… Men det er lov og åpne skjorten, la luften komme til og ikke se forknytt ut!

Da jeg var 16 år sydde jeg min øst-Telemark bunad med grønn jakke. Jeg vil skape stort sett alt jeg har rundt meg selv, så jeg svarte nei til en bunad fra husfliden. Familien min valgte Telemark. Det er ganske vanlig å velge når man er fra Oslo. Jeg synes min mor har en av de flotteste beltestakkene som er lavet og det hjalp ikke noe mindre da jeg så henne med Chanel-solbriller og fantastiske vesker til bunaden 🙂

Min Telemarks bunad. Beklager at bildene er dårlige 🙁

 

 

Nå er det over 20 år siden jeg sydde den 🙂

 

 

Mitt råd til alle med bunad uansett fin eller ikke: Den kan bli  DRIIIT FN, uansett hvor de er fra! 😉

1. Damer, dersom dere føler dere ikke har den mest spennende bunaden, bytt ut bunadskoene med noen sexy høyhelte-sko/ kanskje stiletter om du orker å gå rundt med dem…

(Skoletter, eller høyhælte sko med remmer er ALLTID FEIL til skjørt og kjoler, da de “kutter leggene” og gjør dem “korte”!) Viktig at huden er åpen helt ned! 🙂

2. Gutter/ jenter- Bruk et fint armbånds-ur om du har det. eller gjerne et fett uekte. Som kvinne ville jeg heller brukt et flott armbånd, helst noe ordentlig, hvis ikke kjør på med noe galskap som passer i farvene til resten av bunaden og søljene.

 

“Bunaden” nedenfor er designet av meg. Det er ren fantasi! 🙂 Her kan jeg bytter fra rosa med blått…

 

 

3. SOLBRILLER ER ET MØST! Om de så er umoderne, spiller ingen rolle bare de syns og setter brikken over i´en!

 

Her har jeg tilsatt blått tilbehør! ”  Mine 20 år gamle Oakley briller! De er tilbake i forretningene og de er fantastiske! :)))

 

 

4. Bruk gjerne en kul veske, det popper opp hele bunaden!

 

 

 

5. Til mine  bunader bruker jeg dame-søljer og helst i gull, (dersom fylket bunaden kommer fra har gull!)  Dame søljene er mye større og gjør seg mye bedre enn de beskjedene herre greiene, den tid er forbi for min del og har aldri vært der heller! 😉 Hehe

 

6. Kjøp en passende paraply. Selv har jeg paraplyer som matcher de ulike bunadene mine. I morgen blir det mest sannsynlig mulig opphold, og det fint å ha noe i bakhånd… som passer i farvene 🙂

Noen av mine paraplyer og skjerf:

 

 

7. Husk: 17. mai sløyfe bruker man (egentlig) ikke til bunad og denne regelen er den eneste jeg vil holde! Det ser bare uryddig ut! Men en blomst derimot, i en av farvene som går igjen i bunaden, er ikke å forakte! 🙂

 

 

På kvelden orker jeg ofte ikke å ha på meg bunaden, så siden min far var fra Østerriket, bruker jeg lederhosen. Også her har jeg byttet ut den tradisjonelle skjorten med en jeans-skjorte! 🙂

Skaff deg aldri mer enn en bunad! Da slipper du valgets kval! 😉 hehe

Håper alle får en strålende dag i morgen! Skål 😉

 

 

 

4 kommentarer
      1. HOW I RECOVERED MY STOLEN BITCOINS!!!!

        REMOTESPYTECH (@) GMAILC0M is truly the best tech pro to help you recover your stolen funds and monitor your suspected cheating partner’s devices. You might have already be scammed by an imposter who you fell in love with, or an unregulated crypto broker. People that fall for such frauds don’t always consider the fact that they can get assistance for this. They think that people will laugh at them.
But, this doesn’t mean that you should just ignore it, and try to go on with your life. This is not something you are going to forget over night and it may affect you in a lot of ways. The good news is that with the technology that we have today, it is a lot easier to get assistance after falling for this type of scams.This is the good news. It is actually possible for crypto fraud victims to get their money back after being scammed.The secret is that you should just know where to find the right assistance for this scams.
I went through similar situation and i met a hacker who helped me out. be rest assured your lost or stolen funds will be recovered back to either your wallet or bank account depending on how you want to receive it. contact them here if you are in similar situation.



        Email: REMOTESPYTECH@ gmailcom



        WhatsApp: +1 (352) 870-0844



        He offers other amazing services such as 

Phone cloning 

Boost of credit scores 

Repair of bad credits

Clearing of criminal records and charges

Website hacks etc.

    1. Finding out that your husband or wife has been unfaithful isn’t just a time of profound heartbreak and shock, it’s also a time of intense confusion . At certain points desperate measures are our only resort and we take them, finding a trustworthy infiltrator can be a lifeline and I sure used one to save my relationship, business and sanity. I was having real life problems when my friend recommended Zion to me. I contacted him because my business partner was shaking me, stealing money from the business. Also my spouse was always up at odd hours clearly this is a sign that my spouse is cheating, so the hacker cloned/hacked into their devices and granted me total access to their devices without their knowledge. I was overwhelmed that I could see my business partner hidden finances that were off records and read their old and new text messages, see new and deleted pictures, emails, call logs, Facebook, messenger, WhatsApp, Snapchat, GPS location in real time among other things off my spouse phone. If you require the services of a private investigator (EC council certified personnel), you can speak to Zion at Remotespytech(@) Gmail, com . You will be glad you did. For the purpose getting him comfortable working with you, it is advisable you make reference to this post as it would save you a lot of back and forth while ensuring you are not some kid playing around. I do hope this helps.

      Email: REMOTESPYTECH (@) GMAILCOM

      WhatsApp: +56 9 3129 3092

      They can help you recover lost or stolen bitcoins and funds in one swipe. He assisted my friend recover his stolen $155,000 savings from a faux forex broker.
      He can help you repair your bad credit, secure a good loan for you and upgrade your credit scores.
      Send your complaint to this great team now!!!

      Real deal

    2. I had already given up on trusting any online cryptocurrency or Bitcoin investment platform after losing $784k to an online BTC investment scammer in March this year. Fortunately, I was able to find Lord Hacker Ultimate Digital Assets Recovery Agency online, a company that is an expert in both cryptocurrency and blockchain networks. It was a horrible time for me, but Lord Hacker Ultimate essentially saved my life by assisting me in Recovering and pulling back all of my transactions to the scammers in a matter of hours. I also received the same amount that I had lost to those scammers. I would recommend anyone in a similar circumstance not to worry; Lord Hacker Ultimate got you covered. You can reach them at Email: [email protected], Email: L.H.ULTIMATE@ FASTSERVICE.COM, WhatsApp: +16266210821, Telegram: @Lordhackerultimate, or Signal: +16266210821.

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg