Politimanne brydde seg mer om juletreet enn å ta gjerningsmannen!

Men de klarte å ta ham!

I over en tid har jeg hatt  forskjellige personer som står utenfor  leiligheten min og sender meg meldinger, De ringer på osv. Det kan handle om alt fra: Om at de vil jeg skal komme ut for og si hei. At  de vil se leiligheten og komme på besøk.  En av de tar bilde av seg selv med bygningen bak  og viser at han står utenfor. De skriver mye rart, men jeg svarer aldri. Men naboer har vært greie og hjulpet meg , de har gått ut og bedt dem gå. Jeg vil ikke anmelde  med tanken på at de kan komme etter meg senere og jeg er heller ikke nysgjerrig og trenger derfor ikke å vite hvem de er. Jeg har tenkt de er harmløse…

Min lillesøster har to VITA forretninger i nærheten av der jeg bor, så jeg hjelper henne av og til i den ene. På tirsdag hadde vi varetelling i mens butikken var oppe. Det har senere kommet frem at mannen politiet tok hadde vært innom VITA. Jeg la ikke merke til ham, men han fulgte etter meg, da jeg gikk hjem…

Klokken hadde passert midnatt og jeg  lå vel egentlig nesten og sov, men plutselig hørte jeg noe romstering og banking ute… Jeg tok på meg noen klær og gikk mot kjøkkenet. Jeg er stadig litt urolig etter overfallet jeg hadde. Tross kameraovervåking over alt er det ingen god følelse og ha det sånn. ..plutselig sto det en mann på balkongen min. Jeg skvetter ikke lenger, men jeg blir gjennom svett på et par sekunder. Han  bønnfalte meg og åpne opp døren.  Hvordan hadde han kommet seg opp dit..? Han virket rolig, men da han så at jeg ikke adlød ham og at jeg bare gikk bakover, begynte han og hamre i glasset.

 

Han sa skulle knuse døren og div. dersom jeg ikke åpnet. Jeg la fra meg mobilen, så han skulle tro jeg ikke kom til å ringe politiet. Rett rundt hjørnet tok jeg en annen mobil jeg har og ringte politiet raskt så gikk mot balkongen igjen for å holde ham rolig. Politiet var raske,  men da gjerningsmannen så politiet i bakgården og at de gikk inn oppgangen til meg da, hoppet han over rekkverket og flere meter ned..  Det var tre politimenn. To av de løp etter gjerningsmannen og han ene kom inn til meg.

 

Men han politimannen var mer opptatt av juletreet i stuen enn noe annet.. ”Åh, Er det deg, sa han,  er ikke dette Norges dyreste juletre..?  fortsatte han, mens han måpte…  Politimannen hadde nylig sett det i avisen.

Jeg visste ærlig talt ikke om jeg skulle le eller gråte… Men da han sa” Kan jeg ta et bilde” da svarte jeg. “Dersom du tar et bilde av det treet, da skal jeg ta et bilde av at du tar bilde av det treet”… Dette var så LOl. Jeg fikk ta bilde, men egentlig uten hodet hans da… haha ha. Purken tok med gjerningsmannen,  og politiet fikk bilde av treet. Jeg fikk bilde av politiet som tok bilde av treet og alle var fornøyde og kunne gå hjem og legge  seg… haha Jeg føler det alltid Storm rundt meg,  kanskje jeg må bytte etternavn…  🙂

Politimannen glemte seg helt, så han fikk meg til å smile 🙂

 

 

 

1 kommentar

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg