Send meg bilde, så skal jeg vise hvordan du reparerer det!/ I can repair it

Ingen ting er umulig å reparere. Det handler om å finne gjenstander og deler som omtrent minner om den ødelagte gjenstandens opprinnelse. Her kommer et eksempel som funker helt greit og siden kandelaberen/lysestaken skulle ha lysmaskjetter (kragen med prismer) funker dette veldig bra!

 

 

 

Den trearmede lysestaken hadde knust to steder. Den kostet ikke særlig en gang i tiden, men det går ikke å få tak en ny. Lysholderen til høyre har jeg allerede limt på igjen med glasslim og tapet rundt armen med gjennomsiktig tape!

 

Lysholderen på midtlyset manglet jeg! Denne måtte jeg erstatte med noen annet. Her har jeg funnet en hvit plast gjenstand som sikkert har vært til å ha på enden av en teltstang eller noe sånt noe. Den passer på toppen av staken og en sort smigjernsholder som lyset kan stå i på toppen. Disse maler jeg med grunning, slik at jeg får annen maling til å sitte fast (neste bilde)

 

 

 

 

Så maler jeg de med vanlige vannfarger hvor jeg blander til farger som minner om den tyrkise fargen. Til slutt forsegler jeg hele med et lag gjennomsiktig neglelakk.

Så limer jeg delene sammen, dette kunne jeg gjort først, men nå gjorde jeg det sånn.. Limet jeg bruker er gjennomsiktig Tec7 lim.

 

 

Slik ser det ut når det er ferdig. Nå kan staken få litt pynt for å skjule “feilen” Armen til høyre har fått litt ekstra Tec7 lim rundt seg, som forsegler skaden. Armen ble limt på med vanlig glasslim, før jeg surret tec7 lim rundt! Jeg har alltid en eske latex hansker liggende til sånne type jobber!

 

 

Kandelaberen er ferdig og jeg kommer tilbake til en anledning jeg skal bruke den i.

NB: Kandelaber er en fellesbetegnelse for flerarmede lysestaker

SEND MEG GJERNE ET BILDE AV EN GJENSTAND SOM ER ØDELAGT, DU GJERNE SKULLE HA REPARET. JEG VIL PRØVE OG FORKLARE DEG HVORDAN DETTE KAN GJØRES, ELLER MULIG JEG KAN VISE DET HER INNE!… 🙂

[email protected]   Messenger eller instagrem: sigurd storm

 

 

Nothing is impossible to repair. It’s about finding objects and parts that are roughly reminiscent of the origin of the broken object. Here comes an example that works perfectly well and since the candelabra / candlestick should have light masks (the collar with prisms) it fits very well!

  The three-armed candlestick had broken in two places. I have already glued the candle holder to the right with glass glue and taped around my arm with transparent tape! The candle holder on the right I was missing! I had to replace this with someone else.

Here I have found a white plastic object that fits on the top of the candlestick  and a black wrought iron holder that the light can stand in. These I paint with primer. Then I paint the ones with the usual water colors where I mix to colors that are reminiscent of the turquoise color. Finally, I seal the whole with a layer of transparent nail polish. Then I glue the parts together, this one I did first, but now I did it like that .. The glue I use is transparent Tec7 glue.

The candelabra is finished and I return to an occasion I will use it in. NB: Candelabra is a common term for multi-armed candlesticks.

I WANT TO TRY AND EXPLAIN HOW TO DO THIS, OR POSSIBLE TO SHOW IT HERE! …:)

[email protected] Messenger or instagram: sigurd storm

 

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg