Som ild i tørt gress, The New York times ringte meg kort tid etterpå

 

 

 

Jeg hadde blod på capsen og skuddene gitt bare centimetere bak meg. Blodet kom fra en som ble skutt på i det han løp bak meg!

Gårsdagens hendelse har enda ikke gitt meg en skikkelig reaksjon. Hjelp, hva er galt med meg? Jeg gråter når en fugl har brukket en vinge, men nå er jeg helt kald. Er jeg herdet?

Jeg trodde jeg skulle dø, så det første jeg gjorde var å ringe min Mor. Jeg ble oppringt av ulike journalister kun kort tid etterpå. Nyheten og alt på sosiale medier spredde seg raskt over hele kloden. Det gjorde at jeg fikk snakket meg gjennom hendelsen på en veldig fin måte. De spurte detaljert, og jeg er jo en detaljenes mann. En psykolog fortalte meg senere, at dette kan ha vært med på å døyve følelsene mine.

Til The New York times har jeg fortalt at jeg ringte min mor med en gang vi var i sikkerhet… dvs. jeg trodde ikke vi nødvendigvis var i sikkerhet. Jeg tenkte at det kunne være en til blant oss med våpen. Så jeg gikk ned i kjelleren på hotellet og inn en korridor hvor jeg ble sittende i tlf. med min Mor, med lommelykt på.

Det er så utrolig slemt at noen mennesker tror de kan hjelpe samfunnet ved å fjerne andre mennesker. Vi alle elsker å leve. Vi elsker å være her og vi gjør ulike tiltak og gode gjerninger fordi vi vil være på denne jorden lengst mulig! Så skal noen komme og ta fra oss livene våre?  Han kan gjøre hva han vil med sitt eget liv, men ikke ta våre. Vi blir flere og vi blir større!

Gjerningsmannen har sikkert brukt flere dager på å tenke ut hvordan han skulle gjennomføre dette. Han må jo ha skjønt at han ville bli tatt… Nå skal han i norsk fengsel, som er et hotellopphold med utdannelsesmuligheter og diverse og det skal bla. vi homofile betale for…. Dette er helt hinsides. Jeg vil tro han bor i Norge fordi han synes vi har det bra her, da burde han i hvert fall godta hvordan vi lever og har det her! I 2022 har vi lov å elske hvem vi vil og det burde være så enkelt at hele verden snart tenker: Det gylne regel: Vær mot andre som du vil at andre skal være mot deg! Det er den eneste leveregelen vi trenger for å akseptere hverandre! Så enkelt er det!

 

 

 

 

Lenken til The New York Times: https://www.nytimes.com/2022/06/25/world/europe/norway-shooting-oslo.html?referringSource=articleShare

 

Her i intervju med : Svenska Tidane

Capsen og t-skjorten jeg hadde på, fikk blod på seg fra en av personene som ble skutt mens jeg løp forbi:

 

 

Sammen på åstedet i går med venner. Camilla Håkegård og Mouna Nilssen.

I had blood on my caps and the shots were only inches behind me. The blood came from someone who was shot at as he ran behind me!

Yesterday’s incident has not yet given me a proper reaction. Help, what’s wrong with me? I cry when a bird has broken a wing, but now I am completely cold. Am I hardened? I thought I was going to die, so the first thing I did was call my Mother. I was called by various journalists only a short time later. The news and everything on social media spread quickly across the globe. It made me talk through the incident in a very nice way. They asked in detail, and I’m a man of detail. A psychologist later told me that this may have helped to numb my feelings. I told The New York Times that I called my mother as soon as we were safe … But I did not think we were necessarily safe. I thought there might be another among us with weapons. So I went down to the basement of the hotel and into a corridor where I was sitting on the phone. with my Mother, with a flashlight on.

It’s so incredibly bad that some people think they can help society by removing other people. We all love to live. We love being here and we do various things and good deeds because we want to be on this earth as long as possible! So will anyone come and take our lives from us? He can do whatever he wants with his own life, but not take ours. We are becoming more and we are getting bigger! The perpetrator has probably spent several days figuring out how to carry this out. He must have understood that he would be taken … Now he is going to a Norwegian prison, which is a hotel stay with educational opportunities and miscellaneous and it will scroll. we gays pay for …. This is completely beyond. I think he lives in Norway because he thinks we are fine here, then he should at least accept how we live and have it here! In 2022, we are allowed to love whoever we want and it should be so simple that the whole world will soon think: The golden rule: Be against others as you want others to be against you! That’s the only rule of thumb we need to accept each other! It’s that simple!

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg