Tips til nyttårsaften. Se også filmsnutten/ Tip for the evening

 

Noen ting burde utgå!… Her har jeg dekket et bord som viser min nyttårs-dekking

Vil vi egentlig ha en skitten serviett på stolen…?   🤔  Fra gammel skikk og bruk, skulle du legge servietten på stolen når du går på toalettet. Men hvem vil egentlig ha et stykke tøy innsmurt med leppestift og matfett der vi skal sitte… Noen ting bør endres! Legg servietten pent på bordet uten at man ser det værste når du forlater bordet!
Noen regler:

Bordet er dekket enkelt. Forret tallerkenene setter man til når gjestene setter seg.


 

Hvitvin, rødvin og farrisglass settes der du ønsker, men vanligst er det at glasset man griper mest står nærmest. Og det bør vel være farrisen man drikker mest av 😉

 

 

Dekoren er kun et speilfat med vase og lave blomster. De høye kandelaberene tar jeg bort når vi setter oss. Jeg synes lave lys er mer hyggelig og da kan vi se hverandre

 

 

Dekketallerkenene skal fjernes når desserten kommer på bordet og servietten skal ligge til venstre! Det heter seg at man legger servietten på stolen når man reiser seg om man skal på toalettet eller annet. Personlig ser jeg ingen grunn til at gjstene mine skal legge servietten med matrester og leppestift på stolen- så denne regelen utgår hos meg , synes i grunnen den regelen er veldig rar:) Den kan ligge  pent på bordet!

 

 

Episode 25. Happy New Year:  “Don’t give me flowers before I’m buried” 😉

0 kommentarer

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg