Drar Pride toget oss rett ned? 🙃😳😁

Er toget mot sin hensikt…? 

 

 

Vi har aksept fra våre egne og fra kvinner, de vi trenger mer aksept fra er hetero file menn. Men hvordan skal man få det når man flyr i et “politisk-tog”, med sexleketøy iført sorte skinnklær, rosa boa, høye heler, parykk og korte skjørt..? Noen homofile svarer at det handler om å være seg selv, men er man ikke seg selv dersom man dropper en del av de verste innslagene som f.eks å dra… hverandre i “hundebånd”gatelangs. Kan man ikke heller “være seg selv” de andre 364 dagene i året. Dette toget har jo blitt et sirkus som muligens bidrar til at vi blir plaffet ned av nettopp heterofile menn…

Jeg føler toget er for mange som ikke har eksponert seg selv på riktig måte. Det representerer faktisk ikke en generell homofil livstil. Jeg hører av flere at de skjønner synspunktene, men at de ikke tenker på det,før det settes ord på!…

En annen ting er at homofile stadig skal stå opp og si de er så stolte av å være homo. Hva er de så stolte av? At veien har vært tung, at vi fler av oss har følt oss skittene hatet oss selv, og at mange på et tidspunkt ønsket å dø. Eller er vi stolte av at det er en så vanskelig og en lang prosess å få et barn..? (Dersom man bruker ordet stolt for det man har fått til frem til nå, er det jo greit, men kanskje det er på tide å få til noe mer…)

Heterofile går ikke rundt og sier de er stolte, enda de har grunn til å være det, da alt er så mye mer easy for dem!  Jeg føler homofile avslører at det ikke er noe å være stolte av ved å bruke dette ordet stolt,,, men vi har det fint og det burde vel holde! 🙂

,,Men toget er der for å vise at vi står sammen sier mange….Jeg kan stå sammen med dere alle, men jeg trenger ingen fjørboa, høye hæler, eller skinn og sexleketø for å gjøre det! 😉

Jeg ser at dette innlegget blir delt heit og dit. Dersom man mener jeg er fordomsfull, burde man kanskje lese det neste innlegget også! (linken nedenfor) 

http://sigurdstorm.blogg.no/1466940619_da_de_angrep_meg_avsl.html

 

22 kommentarer
    1. Jeg synes det er veldig ironisk at du kritiserer disse “påtvungne” stereotypene i samme post som en selfie der du slikker forførende på et hjerteformet regnbuegodteri. Jeg sier ikke at det er galt å poste slike bilder, og jeg støtter din rett til å gjøre det hundre prosent. Men det virker ikke som at du egentlig synes det er så viktig at alle skal gjemme seg bak en fasade og virke mest mulig heteronormative – slik du framstår med denne teksten.
      Prideparaden er en fest, men også i aller høyeste grad et sted å gjøre standpunkt. Det er et sted for å kle seg ut og ha det gøy, samtidig som man kan stille opp med politiske budskap. Alt fra drag queens til politiske grupper er å se i toget og alt har sin plass. Om en heterofil mann ser på paraden og tenker mindre om det homofile miljøet er det et resultat av en mer dyptgående trangsynthet – noe som i aller høyeste grad dessverre finnes blant homofile selv. Den verste formen for homofibi er homofile selv som er redd for at andre homofiles identitet skal svekke verdens syn på dem.
      Minoriteten av deltakerne i toget går i fjærboa og høye hæler, og hva så om de gjør det? Faktum er at dette er noe disse menneskene har lyst til å ha på seg og føler seg komfortable i, og om det finnes enkelte mennesker som ikke kan akseptere og se moroa i det hele er dette enda et problem vi må løse i samfunnet. Eksponering er bare en måte å gjøre det på.

    2. Takk, Sigurd ! Leser deg og synes det er bra du uttrykker deg ! Mamma til Christelle som dessverre er borte, men dere var nære venner ! Lev i Livet, Sigurd

    3. Det er helt OK at du uttrykker deg, men jeg tenker du bygger blogginnlegget ditt på et uriktig premiss, nemlig at det er menn i drag som preger paraden i Oslo pride. Det er helt klart at det er noen menn i drag i paraden, men de aller fleste som går i paraden er menn og kvinner som kler seg i vanlige klær som er designet for det kjønnet de fikk tildelt ved fødselen.
      Det er også en del transpersoner, som opplever å ha et annet kjønn enn kjønnet de fikk tildelt ved fødselen, men de er relativt få, og det er fortsatt mange som opplever skam og frykt. Det er en viktig gruppe å synliggjøre. Det er også noen drag queens, noe helt annet enn trans, som leker med kjønnsroller. Drag er teater, gøy og moro. Drag queens er fargerike blikkfang, de kan ha et politisk budskap om kjønnsroller, men først og fremst er det en lek. Festlige fargerike drag queens gjør seg godt på bilde, og de får mer oppmerksomhet i media enn de fleste av oss.
      Noe av det viktigste med pride er å vise mangfoldet som finnes i samfunnet vårt, når det gjelder kjønn og seksualitet. Enhver skal være stolt over å våge å leve livet som den de selv opplever at de er, enten de er grå mus eller fargerike påfugler. Fortsatt er det personer som bryter med normer for kjønn og seksualitet som utsettes for diskriminering og trakassering. For å motvirke slik diskriminering og trakassering er synliggjøring viktig. Det er et viktig formål med paraden på pride. Hvis man skal følge din oppfordring mister vi synliggjøringen av disse minoritetene. Det ville være politisk uheldig – og dessuten ville paraden bli mye kjedeligere.
      Du etterspør også hvorfor det ikke finnes en heterofil pride. Det er fordi heterofile som gruppe aldri er påført skam. Pride er skapt for å motarbeide den skammen som tidligere i stor grad, nå heldigvis i mye mindre grad, blir påført mennesker som bryter med normer for kjønn og seksualitet av samfunnet rundt.
      Du sier at vi skal bøye oss for presset, for skammen, og gjøre oss selv usynlige. Det er jeg veldig uenig i.
      Men jeg gjentar: Først og fremst er innlegget ditt basert på et galt premiss, for paraden er preget av menn og kvinner i helt vanlige klær.
      Ta deg en tur. Det er gøy.

    4. Jeg et helt enig i alt Sigurd skriver her. Nå skal det sies at jeg aldri har hvert der og sett selv, så det kan hende jeg tar veldig feil, men det er akkurat disse tankene jeg sitter med når jeg ser bilder, leser i media, hører folk prate om det osv.
      Jeg har ingenting imot homofile og har flere homofile kompiser, men akkurat gay pride synes jeg er bare tull, siden jeg ikke mener homofile er undertrykt i dag og en sexuell legning er ikke noe å være verken stolt av eller flau over. Det er bare helt normalt.

    5. Er sååååå enig med deg!!!! Jeg har akkurat hatt en lang diskusjons på min egen Facebookside akkurat om det du poengterer her… Jeg har ikke noe ønske om å bli assosiert med überfemi menn som flyr rundt i rosa tyllskjørt, falske vipper, skrikende og agerende og fullstendig uten hemninger… Jeg er selv homofil, men har ikke noe behov for å poengtere det i tide og utide… Jeg tror også at skal man få mer aksept hos vanlige menn – både heterofile og også hos en god del homofile menn, så fungerer det hvertfall ikke å fly rundt å fjase med fjærboaer, dragmakeup, stringtruser, og strutteskjørt… Ok, så har man noe aksept hos endel mennsker, men min følelse av aksepten er at de ser på oss som kjæledyr, en hoffnarr, eller som den skjeggete dama, de siamesiske tvillingene, elefantmannen, som man viste frem til forlystelse i gamle dager… Vi blir sett på som en de forventer skal komme med noen liksomslagferdige kommentarer og morsomheter til enhver tid… en de skal ta med på shopping eller drikke champagne med… Jeg ønsker ikke det for min egen del hvertfall… Jeg ønsker å bli sett som et oppegående intelligent, tenkende, menneske – ikke som et dumt fjols med hodet fullt av knulletanker og rosa drømmer… Jeg vil bli sett som den mannen jeg er, ikke som et potensielt dragemne eller et nek uten normal tankegang…

    6. hei sigurd. Paraden handler ikke om at homsene skal forsøke å overbevise de heterofile mennene om at vi kan være helt like dem for ikke å støte noen.
      Vi tilpasser oss alle det heteronormative samfunnet hver dag,
      Pride handler om å feire ulikhet og mangfold uavhengig av homo og hetero- båsen.
      Du vil at folk skal akseptere deg; da må du også akseptere at det finnes folk som er annerledes enn deg og ikke er en homo som kan passere som en hetero for å ikke støte noen.
      Det blir et mindreverdighetskompleks.
      Hadde du lagt bort skammen i deg ville du sett humoren og gleden i at mange av de som gikk i paraden i går hadde lagt bort selvhøytideligheten og sluppet seg løs. Du må jobbe med rausheten din ovenfor mangfold.
      Hovedvekten av de som gikk i paraden var helt vanlige folk, men det hadde blitt en kjedelig parade uten de mindre selvbevisste… Tror du ikke?

    7. Anonym: Takk for fint svar. tror du misforstår meg en del. Les gjerne dagens innlegg. Enig i det meste du skriver og det har jeg vært hele tiden. Jeg stiller spørsmål…

    8. Halvor Frihagen: Enig i mye av det du skriver. Dersom målet var å havne i media, skjønner jeg det bedre hehe 🙂 Jeg stille bare spørsmålstegn ved dette… les gjerne innlegget mitt i dag..

    9. du mener at folk ikke skal være seg selv eller kle seg ut på pride fordi heterofile hvite usikre menn skal reagere på det? sorry ass, men de resonnementene dine må du jobbe med før du gulper dem ut, kompis. eksponering av annerledeshet skaper toleranse. folk har uendelig mange måter å være lhbtq på, og du bør være jævlig forsiktig med å bestemme hva som er greit og ikke. at du lever livet ditt på én måte greit for mange men provoserende for noen. og dersom du mener enkelte bør ha definisjonsmakt for hva som skal vises i pride-paraden og ikke er du nettopp en del av problemet.

    10. OT: Jeg skrev at folk skal være seg selv hele året og at jeg aksepterer alle. Du vrir og vender på ting jeg sier. Mye du skriver her er over hodet ikke min mening og er tatt ut av en sammenheng. (Du får evt. lese alt om igjen! Jeg har fått veldig mye støtte fra flotte homofile!
      Forsiktig..? Hva har jeg bestemt…? Jeg stiller spørsmål med skepsis, det burde vel du som mener aksept for annerledeshet forstå! Uansett er det ingen vits å sitte her og skrive med en som er for feig til å ha et navn eller en avsender på sine meninger om meg. Det skjønner du nok! 🙂

    11. Jeg kan fortelle deg hvordan det ser ut gjennom øyene til et normalt menneske; jeg ser menn som springer rundt i gatene og feirer seg selv fordi de liker å knulle andre menn i rumpa. Og de elsker oppmerksomhet. “Se på meg, se på meg, jeg er homo, se på meg, gi meg oppmerksomhet!!!” Det ser ut som et sirkus fra helvete. Hvis det var meg, så hadde jeg sittet alene hjemme og vært lei meg for at jeg ble født med en alvorlig hjerneskade. Jeg hadde aldri under noen omstendigheter gått rundt i Oslos gater og feiret den hjerneskaden. Jeg fatter ikke hva de feirer. Jeg går aldri i tog og feirer at jeg er hetero. Så hvorfor homser på død og liv må springe rundt i gatene og vise seg frem, det aner jeg ikke. Det ser ut som en vits, menn i kvinneklær og svinser rundt hyler fornøyd, man må bar le av det, slette minnet fra hjernen og gå videre. Er det virkelig så vanskelig å holde private ting privat? Hvis dere vil knulle menn i rumpa så gjør det da, men det må da gå ann å holde kjeft om det. For hver år som går så blir jeg bare mer irritert på homser. Kravstore, tar mye plass, lager mye lyd og feirer seg selv hele jævla tiden. Uten grunn. Det må da gå ann å være homo og samtidig oppføre seg som et sivilsert menneske?

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg