Drar Pride toget oss rett ned?

 

Ukens podcast. Gjest: Dean- Erik Andersen https://podcasts.apple.com/no/podcast/løse-kanoner/id1467691236?l=nb&fbclid=IwAR3ZTuUKD8GEDo4Uty9tVNs-wB7bJclNY1uH49O3siR7mS0-pfoCHgn6HRA#episodeGuid=c8ab0e95-1e4c-b3f0-7734-4254418d2595

 

Et minne, jeg fremdeles står for! Noe kan ha vært riktig, for dette innlegget ble delt 12 000 ganger da jeg la det ut første gang. Det var opprinnelig over 800 liks og masse kommentarer. (Blogg.no, har konvertert plattformen, slik at man ikke kan se de gamle kommentarene og likes´ene)  Veldig mange tok poenget mitt, men noen av mine egne tålte ikke mine synspunkter, men selv vil de at deres synspunkter skal bli hørt…. ironisk!…

innlegget:

Er toget mot sin hensikt…?

 

 

 

 

Vi har aksept fra våre egne og fra kvinner, de vi trenger mer aksept fra er hetero file menn. Men hvordan skal man få det når man flyr i et “politisk-tog”, med sexleketøy iført sorte skinnklær, rosa boa, høye heler, parykk og korte skjørt..? Noen homofile svarer at det handler om å være seg selv, men er man ikke seg selv dersom man dropper en del av de verste innslagene som f.eks å dra… hverandre i “hundebånd”gatelangs. Kan man ikke heller “være seg selv” de andre 364 dagene i året. Dette toget har jo blitt et sirkus som muligens bidrar til at vi blir “plaffet” ned av nettopp heterofile menn…

Jeg føler toget er for mange som ikke har eksponert seg selv på riktig måte. Det representerer faktisk ikke en generell homofil livstil. Jeg hører av flere at de skjønner synspunktene, men at de ikke tenker på det,før det settes ord på!…

En annen ting er at homofile stadig skal stå opp og si de er så stolte av å være homo. Hva er de så stolte av? At veien har vært tung, at vi fler av oss har følt oss skittene hatet oss selv, og at mange på et tidspunkt ønsket å dø. Eller er vi stolte av at det er en så vanskelig og en lang prosess å få et barn..? (Dersom man bruker ordet stolt for det man har fått til frem til nå, er det jo greit, men kanskje det er på tide å få til noe mer…)

Heterofile går ikke rundt og sier de er stolte, enda de har grunn til å være det, da alt er så mye mer easy for dem!  Jeg føler homofile avslører at det ikke er noe å være stolte av ved å bruke dette ordet stolt,,, men vi har det fint og det burde vel holde! 🙂

,,Men toget er der for å vise at vi står sammen sier mange….Jeg kan stå sammen med dere alle, men jeg trenger ingen fjørboa, høye hæler, eller skinn og sexleketø for å gjøre det! 😉

Jeg ser at dette innlegget blir delt heit og dit. Dersom man mener jeg er fordomsfull, burde man kanskje lese det neste innlegget også! (linken nedenfor) 

http://sigurdstorm.blogg.no/1466940619_da_de_angrep_meg_avsl.html

 

 

Dersom du vil se noen av kommentarene, så ligger de under det samme innlegget jeg har postet her, men dessverre få jeg ikke lastet de over…

Drar Pride toget oss rett ned? 🙃😳😁

 

Ukens podcast. Gjest: Dean- Erik Andersen https://podcasts.apple.com/no/podcast/løse-kanoner/id1467691236?l=nb&fbclid=IwAR3ZTuUKD8GEDo4Uty9tVNs-wB7bJclNY1uH49O3siR7mS0-pfoCHgn6HRA#episodeGuid=c8ab0e95-1e4c-b3f0-7734-4254418d2595

 

6 kommentarer
    1. Det var virkelig et interessant spm du tar opp her, ass! For når seg sitter her nå og har fått presentert regnbuedagene med de tilhørende parader fra en annen vinkel enn den markeringen som pr. den definisjonen som i min bevissthet har forblitt uendret siden fenomenet dukket opp første gang. I følge den definisjonen som har fulgt meg fra barndommen, dreier dette seg hovedsaklig om homofile/lesbiske rettigheter. At det i den senere tid er blitt et økt fokus på at det dreier seg om alles rett til å være den en er, har liksom aldri trengt helt igjennom da jeg ikke har noen i bekjentskapskretsen å relatere disse kjønnsidentitetene og seksuelle preferansene til. Jeg har derimot både homofile og lesbiske venner, så det å tiltrekkes av samme kjønn har vel blitt tilnærmet like normalt som hetro i min bevissthet etterhvert. -Og da er vi vel faktisk inne på kjernepunktet i ditt budskap i dette innlegget! Homofili må vel i det herrens år 2019 sies å være på god vei bort fra det de fleste forbinder med minoritetsgrupper i så henseende. Om jeg går i meg selv, er denne sekkebetegnelsen nå okkupert av særegne fetisjer og uavklarte kjønn, for å si det slik. – Og fra denne vinklen får brått disse paradene en symbolverdi, istedet for å være typ karnevalsfest med en liten dæsj av sommerparaden på toppen (haha) for festens skyld, i tillegg til å til å skape oppmerksomhet rundt greia.. <3

    2. Jeg kunne tenkt det før i tiden, kanskje jeg gjorde det også. “Helt greit å være homofil, men hvorfor alt det styret?”
      Men ikke i dag. Som heterofil, gammal røy har jeg skjønt at den helsprø og fargerike paraden er viktig av en vesentlig grunn: Verden er blitt verre for homofile i mange land. De avlives… Nettopp derfor bør paraden i Norge blomstre og vokse år for år. Det er veldig mange homofile som ikke deltar, som lever rolig og ikke har behov for å markere seg, og det er også helt greit.
      Jeg tror forøvrig ikke at du skal innbille deg at enkelte heterofile menn godtar homofile noe mer om paraden opphører. Det er en del menn som ser ut til å innbille seg at homofile får lyst på alt av hankjønn. Eller at homofile truer machokulturen..vettasøren. Jeg hadde forøvrig en gang en kollega som var så macho at det nesten dryppet av ham, flotteste karen man kunne tenke seg. Han var dritkjekk fra øverste hårstrå til storetå. Og homofil 😁.

    3. Hei! Trenger de homofile en parade? Jo, det gjør dem sikkert. Men, jeg er usikker på om det hjelper på respekten når mange velger så voldsomt fokus på det seksuelle. Jeg kjenner flere homofile, helt vanlige mennesker. Men jeg har ikke noe behov for å se dem utkledd i korte shorts og lakkstøvletter. Hva de enkelte gjør innenfor hjemmets fire vegger får være opp til den enkelte. Vi hetrofile får ofte hets fordi vi tenker kun sex (særlig menn tror jeg) når det kommer til kjærlighet mellom to av samme kjønn. Pride paraden gjør vel ikke akkurat noe for å dempe det. Selv om alle roper om ytringsfrihet og retten til å fremstå som den man er, så går det vel an å opptre litt anstendig? Hurra for kjærligheten, for alle! Go Pride, be proud! (Men gjerne med litt verdighet)

    Legg igjen en kommentar

    Obligatoriske felt er merket med *

    Takk for at du engasjerer deg i denne bloggen.
    Unngå personangrep og sjikane og prøv å holde en hyggelig tone selv om du skulle være uenig med noen.
    Husk at du er juridisk ansvarlig for alt du skriver på nett.

Siste innlegg