Kaos og korona 17. mai på budsjett/ Corona May 17 th

 

Mellom omgjøringene, blir det kaos hos meg! Det skjer stadig vekk og da har jeg har rot over alt!

 

For å skape en Korona-17. mai på budsjett, forbereder jeg meg slik, alt rødt hvitt og blått skal frem, altså klær! Jeg fant frem diverse gensere i rødt, hvitt og blått. Dette har preget stuen min i et par dager. Jeg skal nok ikke bruke alt, men greit å legge frem det jeg har så kan jeg sile ut noe! 🙂

 

 

 

 

Bilder av resultatet blir neste innlegg!

Husk: En god bidragsyter til 17. mai detaljer, er Nille! Løp og kjøp!

 

Jeg styrer veldig mye og har ofte ikke tid til å lave ordentlig mat. Jeg har en syk forbrenning, så jeg er helt avhengig av å putte i meg mye  greier selv om jeg ikke har tid. Da blir det en del lettvint mat.

PS: Jeg kan love at stearinlyset, kun er tent for bildets del, sånt har jeg ikke tid til! Hehe

 

 

Dette stapper jeg i meg, veldig  mye av! Bra fett og veldig godt!!! :))

 

Between styling to a new decorating one b there is chaos everywhere.

We need long celebrations, so I start early!I found sweaters in the colors of the Norwegian flag and will show how to decorate without spending so much resources. I’ll post more pictures in the days to come. Should you have nice details for the big day, you should go to Nille!

I use little time for food. I need a lot of fat so I dont get too thin, so I eat a lot of these nuts. Remember the gays, fat makes you pretty. that is what the youth has, without lots of strenuous muscles and tendons 🙂

 

 

 

 

 

 

Balkongen min, pimpet jeg slik! / My balcony

 

Det skal ikke så mye til for å få litt ekstra nasjonaldag-stemning!

 

 

I de franske urnene har jeg brukt to potteblomster med rød farve.!

Løperen og kransen er fra Nille!  Puter har jeg liggende i alle regnbuens farver

 

 

 

Før synes jeg buketter i rødt, hvitt og blått var sylharry! Nå derimot har de grodd på meg, jeg liker det og synes det gir en veldig fin nasjonaldag-følelse. Så heldige vi er som har så fine farger og sporty flagg, der vant vi godt over svenskene hehe.  USA, England, Frankrike og Island kan smykke seg med de samme fine sporty fargene! 🙂

 

 

 

 

Jeg forteller gjerne hvor lett alt kan gjøres… men jeg lover at hele prosessen og alt jeg gjør, er mye mer jobb enn hva mange tror. Jeg holder på i timesvis med dekorering i alle rom, men jeg elsker det, tross alt! 🙂

 

 

Risikerer toppen av stigen for 17.mai, med kamera, heldigvis gikk det bra! 🙂

 

 

Now my balcony is decorated in the fine sporty colors we have in our flag. We are so lucky with the flag!  The Swedes flag are not that sporty …  haha  

There is much more work behind my decorations, than what people think. I risk a lot for the pictures! 🙂

 

 

Jeg fant jeg fant, i Rakkestad! / Reuse!

Flotte bruktmarkeder, spisesteder og ikke minst hus!

Forleden dro jeg med en venn til Rakkestad. Jeg skal innrømme at jeg ikke ventet å finn interiør eller pyntegjenstander her, men det florerte av hyggelig åpne butikker og ikke minst et utrolig hyggelige gjenbruket i Degernes. Her blir jeg ekspedert av Gro Lindahl som har meget god peiling på gamle og nye varer! Jeg fant jeg noen skikkelig kule stoler. Disse husker jeg fra jeg var yngre da de opprinnelig stod i spa-avdelingen til gamle Holmenkollen park hotell. Klart jeg kjøpte den! Forretningen er et aktivitetshus for de som vil ha en meningsfylt hverdag! 🙂

Er den ikke kul?  Slike smykker kan dukke opp over alt i våre norske gode markeder. Det er virkelig verdt å ta turen og titten her!

 

 

Selvfølgelig dro vi innom Raymond´s dinner og kan virkelig anbefale dette også! 🙂

 

 

 

Jeg kan jo like gjerne avsløre at det er mine skitten fingre som stikker frem her, så ingen tror de er Arne, min venn sine.. Jeg er i en omfattende byggeprosess og har akkurat brukt byggskum som satt seg fast på hånden min! Hehe

 

Vi kjørte også forbi denne festlige annonseringen av et røverkjøp! Jeg håper virkelig Bent Cato har fått solgt nå ! 🙂

Helige Rakkestad! Norge er søtt! :-))

 

The other day I was in Rakestad. Here I came across an old chair I remember from when I was little. It was in the spa department of Holmenkollen park hotel. I had to have this! 🙂 Many nice old and new things on the market. Of course we had to eat at Raimon’s dinner, this can also be recommended. Last but not least, I hope … sold his house! 🙂 Norway is cute! :-))

 

Hvitt og blått/ White and blue

 

 

Det fantastiske aluminiums-fatet  med sjokoladekaken i forgrunnen er fra Georg Jensen.  Ellers har jeg fult av arve-koppestell til denne anledningen. Jeg har hatt veldig liten tid i det siste, så jeg har ikke fått lagt ut like mye som før. Syne selv det er veldig dumt 🙁  Jeg knipser av bilder og det går litt raskt, lokket på terminen burde vært med på bildet over, alt jeg gjør nå går for fort … hehe

 

 

After eight boksen over, er en blikkboks og den fant jeg på et loppemarked!

På veggen henger min tippoldefar: Sigurd Storm 🙂 (Maleriet kommer litt dårlig frem pga lyset) Ellers har jeg gjort rommet litt “engelsk” for anledningen. Jeg skal ha et lite “kaffeslabbedas”, som jeg kalte det fra jeg var liten, jeg skjønte ikke at det het slabberas:-)…

 

 

 

The fantastic aluminum dish with the chocolate cake in the foreground is from Georg Jensen. Otherwise, I am full of inherited cups for this occasion. I’ve had very little time lately, so I haven’t been posting as much as before. I’m sorry, even though it’s very stupid 🙁 On the wall hangs my great-grandfather: Sigurd Storm 🙂 (Unfortunately the pictures are a bit bad) Otherwise I have made the room a little “English” for the occasion. A little coffee party 🙂 The After the eight box above, is a tin box and I found it in a market!

Å tilfredstille meg, er enkelt! / To satisfy me!…

 

I dag kliner jeg til, nå åpner det igjen!

Dette er et sårt minne fra tiden vi nå kan legge bak oss :-))

Kassa damen spurte meg: Er du her alene,.. så, tittet hun på meg og smilte… Ja, svarte jeg! Mat til 3 personer tenkte hun! hahaha

En av mine store oppturer er IKEA! ÅHHH de pølsene… pølsene jeg drømme om! Serr!  De er så gode. Jeg pleier å spise 5 av dem uten brød, men så tar jeg igjen på hvetemelet med pizza og eplekake! Husk folkens (for dere som bor i Oslo og omegn, eplekaken har de kun på Furuset og ikke Slependen!!! :-))))  I bakgrunnen ser du snurten av tallerkenen til en annen som også, har gått på eplekake-smellen! 🙂

 

 

Opprinnelig var det 6 vanlige pølser. to pizzastykker, 2 vegitarpølser og kaken med is og cola! 🙂

Løp og kjøp! Man skulle tro jeg var sponset av IKEA, men det er det ingen som blir! hehe

 

 

Originally, there were 4 common sausages. two pizza pieces, 2 vegitar sausages and the cake with ice and coke! 🙂

To satisfying me can be quite simple! The checkout lady asked me: Are you here alone, .. Then she looked at me and smiled … and that was me! Food for 3 people she thought! hahaha One of my big joys is IKEA! Ohhh those sausages … the sausages I dream of! Seriously! They are so good. I usually eat 5 of them without bread, but then I take in the wheat flour with pizza and apple cake! In the background, you see the look of the plate of another who, too, has gone to the apple cake to! 🙂

Jeg har mange tilfeldigheter! / Coincidence …

 

 

Floskler som: “Her er ingen ting overlatt til tilfeldighetene”, er helt feil hos meg! Mange av tingene  jeg gjør er ikke planlagt til minste detalj. Det gjelder å være  kreativ og ha fler enn en tanke i hodet, nesten hele tiden…  Dette er bilder fra innspilling i leiligheten min. Produksjonen har tatt tid, men det kommer etterhvert 🙂

 

 

Bildet og putene har jeg fått trykket på Allkopi. Kopien på fatet har jeg printet ut hjemme

Bildet er limt på og lakket 3-4 ganger slik at det tåler vask! 🙂 En sølv-båndet er limt rundt kanten på bildet

 

 

Jeg manglet en rosa pute… Jeg trakk en rosa skjorte rundt en pute, måtte jo ha noe som passer ypperlig inn!

 

 

Bildet på stolen og duken i forgrunnen er også Marilyn motiver jeg har fått trykket over på tekstil. Dette kan “Nilz trykkeri” hjelpe deg med og du kan bruke hva enn du ønsker av motiver! 🙂

 

 

Tekstilet er lagt rett på den gamle stolen. Selve trykket sørger for at det ikke rakner til tross for og ikke ha blitt sydd i!

 

 

Da skal Marilyn få være her i noen dager før jeg forandrer igjen 🙂

 

 

Images for pillows textiles are printed on textile. This allows you to get a copy printer to do for you. The picture on the dish is a copy I have printed at home. I have glued it on and painted it 3-4 times so it will withstand water. I have drawn a pink shirt with the pink pillow on the couch. Such casualties often happen to me 🙂

Disse er svært forebyggende! / Preventive!

 

 

Jeg bruker nylonstrømper i flere sammenhenger, men jeg mener de passer best på jenters ben… 🙂 Det første jeg gjør med mine leiligheter, er å endevende og rive alt. Tanken med disse strømpene er at jeg ikke vil ha skjeggkre. De spiser, lever og bor i papp!  Har man først fått de i hus, kan et være vanskelig og bli kvitt dem. Det første jeg gjør med nye boliger å hindrer dem å komme til:  Jeg tar ut lukene som du ser på bildet. De er ofte enkle å få ut, så trekker jeg nylon på baksiden og setter de inn igjen. Dette hindrer krypdyr og komme inn til deg, kanskje selv slanger… da drar de heller videre til nabo´n… hahaha

 

 

 

Dett er en kjedelig med enkel jobb. Det er bare og få det gjort, på badet og alle steder. Den dagen du står der med Skjeggkre angrer du skikkert! 🙁

Her er det en lenke til firma som selger limfeller og diverse dersom de kommer på besøk: https://www.frisktpust.no

PS: Bildet nedenfor er ikke hos meg! Hjelp!

 

Men dersom du likevel skulle få skjeggkre  på besøk f.eks. fra en kasse fra IKEA… da må du prøve å tenke positivt..  Tenk: “Nå slipper jeg å være redd for å få dem” eller: Se hvor søte de små er” (Ref. bildet nedenfor inni sirkelen) hehe   De er ca en cm lange!

I løpet av årene fremover heter det seg at de blir en naturlig del av alle husstander i Norge, de er totalt ufarlige, men litt…ekle…

Lykke til med nylonstrømpene! 🙂

 

English version.

I use nylon socks in several contexts, but I think they fit best on girls’ legs … 🙂 The first thing when I bye a apartment is to make sure that I don’t get any skjeggkre!. They eat, live in cardboard! Once you have them in the house, it can be difficult to get rid of them. Therefore, the first thing I do with new homes is to prevent them from getting to. I take out the hatches as you see in the picture. They are often easy to get out, so I pull nylon on the back and put them back in. This prevents reptiles and get into you, maybe even snakes … then they probably go on to the neighbor … next apartment hahaha

   This is a really easy job. Just get it done, in the bathroom and everywhere. The day you stand there with “Skjeggkre”, you really regret it! 🙁 Here is a link to a company that sells glue traps and miscellaneous: But if you still get “skjeggkre” from a box from IKEA … then you must try to think positively .. Think: “Now I do not have to be afraid to get them” or: See how cute the little ones are “(Ref. the picture below inside the circle) They are about one cm long! In some years they will become a natural part of all households in Norway, they are totally harmless, but a little … nasty … Good luck with the nylon socks!

Dette gjør du selv! / Do it yourself!

Jeg pimper opp det meste som kommer over min terskel!

Disken var en helt vanlig brun indisk disk/sjenk. Jeg byttet håndtak, så saget jeg ut noe nye ben, en ny rygg med en krone og et frontstykke, nederst som forandret hele inntrykket. Den største forandringen er bladsølvet. Disken var brun. Nå er disken dekket med sølv 925.  På YouTune forteller jeg litt om disken og sommer dekoren jeg har hjemme i en reportasje fra God morgen Norge

Blad-sølv og blad-gull er ekte vare, men ikke rådyrt da flakene er tynne. Gull koster mer. Man begynner med å male gjenstanden i en grunnfarge. Jeg bruker kogsgrått til sølv. Så pensler man på en gullgrunn/ et klissete materiale  som sitte på i 3 timer. Deretter legger man flakene med sølv på og pensler de fas, gjerne med et sølvpulver rundt, slik at det ser krakelert ut. Så lar man dette tørke 2-3 døgn. Jeg lakker alt 3 ganger etterpå, da holder det seg!

 

 

 

Under er det et bilde fra Hotell Plaza Athen. Her pensles blad-gull på spirene til smijernsgjerdet. Jeg regner med de lakker det etterpå da det er ute. Fra gammelt av lakket man ofte ikke over møbler som det ble lagt blad-gull. På den måten holdet det seg og det oksiderte ikke.

 

 

Speilet nedenfor var gullfarget og her har jeg gjort samme behandling som med disken!

Her forteller jeg litt:

 

 

 

The counter was a plain brown Indian indian. I changed the handle, then cut out some new legs, a new back with a crown and a front piece, at the bottom that changed the whole impression. The biggest change is the silver leaf. The disk was brown and now it is in silver 925. (On YouTune I tell a little about the counter and the rest of the summer rooms in a report from Good Morning Norway.  Silver leaf and gold leaf are not expensive . Gold costs more. I start by painting the object in a basic color. I use boiling gray for silver, then brushing on a gold base / sticky material that will sit for 3 hours. so it looks

cracked, so you let this dry for 2-3 days. Then I paint the rest 3 times, with transparent paint!

Picture No 3. Is a picture from the wrought iron leaf fence on the hotel plaza in Athens

 

Jeg bare nøt det!/ Preparing for summer

 

Skal noen ta på meg får de gjøre det skikkelig! Jeg har aldri vært spesielt glad i og bli dullet med. Hverken når det kommer til hår, massage og spesielt ikke føtter! Dette handler nok i stor grad om av jeg ikke vil en annen skal ha “ubehag” pga. meg.. Dette til tross for at mine føtter ikke er ubehagelige!!! :-))  Men da min gode venninnen (Helene Sommer. “DIVA 95” : https://sigurdstorm.blogg.no/husker-du-henne-do-you-remember-her.html   )  ga meg denne timen på “The Nail studio” på Frogner i Skovveien 6A, da ble jeg nødt til å gå og jeg angrer ikke!

Aldri har noen holdt på med føttene mine… jo jeg har blitt tvunget! Haha ….men jeg har aldri hatt pedikyr!

Jeg innrømme at det er få ting jeg er fornøyd med på meg selv og det kan jeg leve med, men føttene mine er faktisk noe jeg selv kan si jeg er fornøyd med. Jeg kan dra det så langt at jeg selv kan si: DE ER FINE! Og jeg synes det er helt greit å skryte litt av noe man aldri får se. Dvs. jeg går sjeldent med de synlig.

Da jeg kom til “The nail studio”, fikk jeg dette bekreftet, hun trodde jeg var ung! haha Og jeg kan love at det ikke ble noen verre da timen var over. Jeg har alltid følt at dette/pedikyr er for damer og mener vel det fremdeles i min konservative hjerne. Men gutter dere bør uansett gjøre det! – Jeg gjorde det og angrer ikke! Da jeg kom var føttene min som en ungdoms, nå er de som et barns! Om noen først skal ta på meg, for det være noe skikkelig hehe, men dette må jeg innrømme var behagelig og det er greit og få proff behandling på noe som skal bære deg hele livet! 🙂

 

 

 

Should anyone touch me, they have to do it properly! I have never been particularly fond of being fooled. Neither when it comes to hair, massage and especially not feet! This is probably largely about whether I do not want someone else to have “discomfort” due to. me .. This despite the fact that my feet are not uncomfortable !!! :-)) But when my good friend Helene Sommer gave me this lesson on “The Nail studio” at Frogner in Skovveien 6A, then I had to go and I do not regret!

No one has ever held on to my feet … yes I have been forced! Haha …. but I have never had a pedicure! I admit that there are few things I am happy with, but I m happy with my feet are actually I would can say: THEY ARE NICE LOKKING! And I think it’s okay to brag a little about something you never get to see. When I got to “The nail studio”, I got confirmed that my feet look nice. And I can promise it did not get any worse when the hour was over. I have always felt that this is for women and I probably still think so in my conservative. But boys you should do it anyway!, I did it and do not regret it! When I came my feet were like a teenager, now they are like a child! It was comfortable! 🙂

 

Unngå kanin-ører i sofaen/ Rabbit ears on the couch…

 

Slike kopper  behøver ikke koste all verden. Noen ganger dukker de faktisk opp på et loppemarked til en femtilapp. Du finner dem også i antikvitetsbutikker. Her har jeg satt frem noen mokkakopper med kanne og forbereder til hva jeg alltid har kalt et kaffeslappedas. I voksen alder har jeg forøvrig skjønt at det heter kaffeslabberas 🙂

Koppene og kannen har jeg med meg fra jeg vokste opp.  gamle kaffe kanner får man rundt på markeder og antikvitetsbutikker og de er så vakre å ha i skap med glassdører

 

Putene med gull-roser er fra Designers guild

 

Sølvputene med perler er fra Shishi

 

Gull-pleddet er rimelig og er fra Kid interiør.

 

Mine puter har en oval kurve i fronten øverst, med en ørliten knekk. I fler år har en rekke stylister kakket i pynteputer slik at det ser ut som de har fått kaninører.  Bildet nedenfor er IKKE HOS MEG! Legg merke til puten på stolen:

 

Jeg tror en del stylister har misforstått så dette har blitt litt overdrevet. Dette kan man unngå, da det ser ut som at noen har siktet på puten med et sverd for å kappe den
i to. Ser ikke dette bare ganske merkelig ut, eller hva… ?  🙂

 

 

I would have avoided the pillows in the sofa looking like this. I think it is a big misunderstanding that pillows should look like this. The cups and jugs can be obtained via markets and flea markets 🙂