Blandt gamle ting og antikviteter er det alltid fint med moderne kunst! Ideelt sett skulle skapet i hjørnet ikke stått der, det blir litt mye 🙂 For anledningen har jeg tatt for meg et av eventyrene jeg var mest glad i som liten, nemlig: Den stygge andungen! Slik gjorde jeg det:
Et vanlig A4 ark får plass til 3 bokstaver. Jeg bruker sorte ark fra Panduro hobby og streker opp med linjal. Personlig synes jeg bokstavene blir for høye dersom jeg benytter hele høyden på arket (når arket ligger) Derfor streker jeg opp en linje nederst, jeg klipper vekk!
Så tegner jeg opp bukstavene og klipper dem ut. På baksiden av bukstavene snurrer jeg litt tape og klistrer dem til veggen!
Svanehalsen er kjøpt på Kremmerhuset. Men du kan henge opp nesten hva som helst. Selv “Den synende far i huset…. ;-)”
Among several old furniture, it is always nice with modern art. For this occasion I have drawn lines on a black sheet and draw and cut out 3 black letters on each sheet. I have used a gooseneck from the Kremmerhuset, but you can hang up, almost what my son prefers 🙂
Hva skulle vi gjort uten dere.. Hva skulle vi gjort dersom vi måtte slette alle de beste filmopplevelser, SANGENE og utallige av våre barndomsminne vi av og til glemmer opphavet til…
Hva skulle vi gjort dersom vi måtte fjerne allt i vår jul som faktisk er Amerikansk….! Det hadde blitt gaske slunkent. Vi glemmer hvor mye vi har fra USA! Åhh, jeg er så glad i USA!
Amerikansk interiør stil har med tiden forandret seg og kanskje ikke hatt den sterkeste opprinnelsen. Dette er opprinnelig fordi USA har en kortere historie enn Europa og resten av verden så de har vært vant til å hentet mye inspirasjon fra andre verdensdeler. Nå inspirerer vi alle hverandre 🙂 Men når USA først setter i gang, da overgår de det meste!
Dette er interiører som viser litt fra hvordan interiørstil som brukes i Interiører i USA i dag
USA har nok blitt ganske inspirert av Europeiske interiør gjennom tidene, det viser spesielt godt bildet nedenfor. Dette er mer eller mindre litt Fransk inspirert 🙂
Her har vi en litt Skandinavisk følelse, med robust “gammelt” skap og sofa og stoler vi kjenner igjen fra vår egen oppvekst her hjemme
Dagens hytte-stil i USA
Gratulerer så mye med nasjonaldagen Amerika! Dere har mye ved dere vi er glad for å ha i våre tradisjoner 🙂 Love, love! 🙂
What would we do if we had to remove all the traditions that were American .. Then half of our Christmas had disappeared, both songs, movies and miscellaneous. I’m so fond of the United States. Congratulations on the national day of the United States :))
“Denne har Sigurd ligget seg til”, skrev hun, før det ble gjort om. Jeg ble helt ut av meg! Jeg la aldri ut dette intervjuet. Jeg klarte det ikke. Jeg har alltid hatt en lett måte å komme i kontakt med folk og kommer godt overens med alle journalister jeg har hatt saker med.
Ang. YouTube lenken jeg la ut i går- så fulgte det også den gangen med et intervju, som jeg aldri la ut. Da journalisten spør hvor jeg har fått Barbie´ne Krystle og Alexis fra, svarte jeg: De har jeg nesten ligget meg til” svarte jeg. Ordet: nesten, putter vi inn ulike steder, fordi det gjør om på hele sammenhengen! Jeg sa nesten fordi det, IKKE hadde skjedd! Men da intervjuet og reportasjen kom, ble jeg helt ut av meg. Disse har Sigurd ligget seg til, stod det.! Det var flere ting jeg reagerte på mens hun var hos meg. Jeg ble bl.a. spurt om priser på ting som hun opplagt skjønte kostet mye. Det er aldri gøy å svare på slikt, da det ikke er veldig imponerende å ha fått tak i noe som er dyrt. Det er alltid mye morsommere å skryte av noe fint du har fått i sak i rimelig! Jeg ble så oppgitt av situasjonen og fortalte min Mor om hendelsen. “karma tar henne”, sa jeg til Mor. Dagen etter kom intervjuet ut og jeg fikk sjokk over at hun hadde skrevet at jeg fortalte at jeg hadde ligget meg til dukene. Saken var at jeg hadde vært å date med en som hadde disse dukkene og dagen etter kontaktet jeg ham, møtte ham og betalte for dem. Jeg spurte journalisten om hun kunne sette inn ordet “nesten” da det forandrer hele sammenhengen. hun tekstet meg tilbake at hun skulle gjøre det… Dagen etter så jeg at hun ikke hadde gjort det, men kun hadde tilførte: Sier Sigurd leende… Jeg fikk tilsendt kommentarer fra folk jeg ikke kjenner. Jeg prøvde å ringe journalisten igjen, men hun svarte ikke. Så ringte jeg tv 2. De fortalte meg at hun døde den natten av slag…. Kun 52 år gammel. Jeg knakk sammen og bare gråt. jeg fikk så dårlig samvittighet over det jag hadde sagt ang. karma, dette fortjente hun jo ikke! Jeg følte det så tungt og vondt at jeg aldri delte denne saken 🙁
Men her er saken: I dag er jeg mer bekymret over at det ble ´for mye Barbie´greier som jeg skrev i forrige innlegg fikk jeg tilsendt 250 stykker fra folk i hel Norge i posten 🙂 …..
She wrote that I had been lying to the dolls in question. Even though I almost said it changes the whole context … When I called her reporter she was going write “almost”. The only thing she did was write that I said it laughing … I tried to call her again, but got the tv from Tv 2 that she died that night. I felt so bad, and cried because I had slowly told my Mother that karma was going to take her. But she didn’t deserve this! Over is the link, I never posted:
Disken var en helt vanlig brun indisk disk/sjenk. Jeg byttet håndtak, så saget jeg ut noe nye ben, en ny rygg med en krone og et frontstykke, nederst som forandret hele inntrykket. Den største forandringen er bladsølvet. Disken var brun. Nå er disken i sølv. På YouTune forteller jeg litt om disken og sommer dekoren jeg har hjemme i en reportasje fra God morgen Norge
Blad-sølv og blad-gull er ekte vare, men ikke rådyrt da flakene er tynne. Gull koster mer. Man begynner med å male gjenstanden i en grunnfarge. Jeg bruker kogsgrått til sølv. Så pensler man på en gullgrunn/ et klissete materiale som sitte på i 3 timer. Deretter legger man flakene med sølv på og pensler de fas, gjerne med et sølvpulver rundt, slik at det ser krakelert ut. Så lar man dette tørke 2-3 døgn. Jeg lakker alt 3 ganger etterpå, da holder det seg!
Under er det et bilde fra Hotell Plaza Athen. Her pensles blad-gull på spirene til smijernsgjerdet. Jeg regner med de lakker det etterpå da det er ute. Fra gammelt av lakket man ofte ikke over møbler som det ble lagt blad-gull på, derfor ble det også sterkt redusert med årene.
Speilet nedenfor var gullfarget og her har jeg gjort samme behandling som med disken!
Her forteller jeg litt:
The counter was a plain brown Indian indian. I changed the handle, then cut out some new legs, a new back with a crown and a front piece, at the bottom that changed the whole impression. The biggest change is the silver leaf. The disk was brown and now it is in silver 925. (On YouTune I tell a little about the counter and the rest of the summer rooms in a report from Good Morning Norway. Silver leaf and gold leaf are not expensive . Gold costs more. I start by painting the object in a basic color. I use boiling gray for silver, then brushing on a gold base / sticky material that will sit for 3 hours. so it looks
cracked, so you let this dry for 2-3 days. Then I paint the rest 3 times, with transparent paint!
Picture No 3. Is a picture from the wrought iron leaf fence on the hotel plaza in Athens
Dersom du har behov for å følge med på en serie kan denne anbefales! Min Mor sa jeg ville bli hektet, jeg tvilte, men nå er jeg hekta! Denne serie en ligger på Nrk 1. og 6 sesonger og går på tv i kveld. Men se den fra begynnelsen på nett. Intriger, kjærlighet og rørende historier, – det er nesten…så den slår Dynastiet!…
Jeg feller tårer, i nesten hver episode. I dag har jeg sett på denne serien fra kl 10- til nå, jeg får simpelthen ikke nok! Seriens navn: “Et sted å høre til”
Og for de som vil se vakre interiører og mennesker, er det mye å hvile øyet på 🙂
Da jeg på lørdag skulle i en bursdag, bestemte jeg meg for å bruke en reportasje jeg hadde i et magasin, en tom fiskegrateng-eske og en melkekartong som innpakning!
Her klipper jeg ret og slett ut gratengen fra esken… Dette ble kortet!
For å holde de forskjellige tingene inni presangen sammen, brukte en reportasje med meg, fra et magasin
Slik ble presanger seende ut, med kortet og en liten krystall-prisme, vertinnen senere kanskje kan bruke som et anheng eller øredobb…. hehe
Kortes bakside så slik ut: “Her har du gjenbruk for Ingen penger!” 🙂
Ekstra hyggelig var det om motta denne takken dagen etter på facebook 🙂
Det er jo bare å bruke all fantasi på innpakning. Det kan jo bli mye kulere enn dette! 🙂
This gift I packed into a milk carton and I made a card with a “fish box”.. I hung a small crystal prism on the gift so the hostess could later use in a necklace or ear.
Evan a report I had in a magazine also worked as part of the packaging.
Nice to get some nice thanks from the hostess the day after on Facebook 🙂
Jeg dekket stadig på i haven. Dette er bordet fra 20 årsdagen min.
I utgangspunktet er jeg et vinter-menneske, men det endte med at jeg ble født 30. mai så det bidro til at jeg stadig feiret bursdagen min utendørs, i Oslo eller på Tjøme
Som duk til denne bursdgs-anledningen har jeg brukt et langt dameskjerf som er i krepp. Det kan strekkes til en bredde på 160 cm og en lengde på 5 meter. Det gjelder bare å bruke fantasien 🙂
Dette bildet er fra den forrige leiligheten min og ble en rosa kveld. De fleste kakene bakte eg selv og klart de kunne spises til tross for Barbie´n :)) 2012
Det rosa tekstilet er et silke stoff som var en rest av noe min mor har fått sydd som kjole. Jeg tar vare på alt og får bruk for det før eller senere… 🙂
De siste bordene er fra leiligheten min i dag. Her har jeg også brukt et skjerf som duk. Denne er noe mindre og i dyp lilla. Til dette har jeg tatt frem rokokko porselen som passer godt med sine dominerende farver
Det er sjeldent jeg bruker sort duk, men her har jeg gjort det. Jeg vil ikke dekke et bord likt to ganger, så da måtte den sorte frem 🙂
Hvit damask-duk, markblomster og hvitt og blått porselen fra tyske Seltmann Weiden, hva gir vel ikke mer nostalgiske stemning… 🙂
Bursdagsbordet mitt i år, noe mer maskulint preg. Leker og serkviettpengesedler!… 🙂
Here are some of my birthday’s table from my 20th birthday to today. Jeg har brukt damask duker, men også lange skjerf og tekstil rester som duker. Use your imagination 🙂
Ja hva ska jeg si, rent bortsett fra at det ser ut som jeg har vært i Afrika… Jeg dusjet farven av etter 2,5 timer, heldigvis forsvant noe!…
Her med Min venninne advokat Marie! Innehaver av Advokat kjeden: Advokat Sølverud AS! Blir det bråk, kontakt henne!
“I love Somalia” Hun er en meget liberal dame. Hun mente jeg skulle gå rundt med den saken nedenfor… Da sa jeg bare at den ikke passer med min øynefarve…hehe
Den nye kaffekannen på bildet nedenfor fikk jeg av Marie og hennes mann :-))
Min gode kamerat og podcastvert Børge Kraft-Pettersen, med skjønne ex popstjerne Helene Sommer
Smarte venninne Mouna Nilssen, er en meget oppegående lærer som forlot festen før slosskampen tredde i kraft!
Her er slåskamp-Pål, hva skal jeg si om ham… en skikkelig Lol! hahaha
Nøttekake fra Mor <3 Min favoritt fra jeg var liten :-))
Jeg er så enkel av meg når det kommer til vin. Ikke er jeg særlig glad i smaken så det spiller ingen rolle hva jeg drikker, for jeg tynner det ut med 50 % farris uansett, men mine venner vil liksom ikke skjønne dette til tross for å a kjent med i 100 år, noen av flaskene jeg fikk. I det forrige innlegget fortalte jeg litt om slosskampen og eggkastingen. Her er det en liten lenke og du vil friske litt opp i det eller lytte til Podcste…! :https://sigurdstorm.blogg.no/det-ble-full-slasskamp-og-egg-kasting-2.html
Some of the bites from the party and link to the previous post.
Kjære alle som har gratulerte meg! Jeg blir oppriktig glad og veldig smigret over alle hilsener og tanker jeg fikk den 30 mai. Jeg har sett det meste, men det var mye å gå igjennom, så jeg klarer ikke å takke personlig til alle alle.
Så en litt viktig greie: Jeg synes det er veldig vanskelig å ta opp tråden med de gutta som sender meg en halvveis sjekke-melding, da jeg ikke alltid kan vite hva «du» vil… Jeg er singel og helt utenfor A4 boksen, så jeg synes det er så kult og hyggelig dersom det kanskje blir skrevet såpass.., så jeg skjønner hvilken retning dere vil. Jeg er en initiativtager, så da kan jeg evt. dra hjulene videre etter dette… 🙂
DET BLE KASTET EGG OG DET BLE FULL SLÅSKAMP. EN EKSTRA TAKK TIL PÅL!
Her med Helene Sommer, fra gruppen “Diva” på 90 tallet og Lillian Hansen, de er single begge to… 🙂
Da bursdagsfeiringen min i Frogner veien gikk av stabelen, hos vår fabelaktige venn Børge, var det tydelig flere som synes den hørtes hyggelig ut. Selv ble jeg dradd litt hit og dit den kvelden, så jeg var ikke tilstede i leiligheten da det påfølgende skjedde. På forhånd hadde noen naboer kommet innom og gratulert samt sagt, at de lurte på om det hadde flyttet inn noen kule naboer her. Med fullt regnbue «flagg» og en hel gjeng av Hollywood fruer, tror jeg de skjønte at dette gikk rett vei… Men det smalt litt senere. Det tok litt overhånd med mennesker som ikke var invitert. Da prøvde flere av våre venner og be noen av disse folkene om å tekke seg tilbake. De tok ikke hintet og deretter gikk Pål frem og ba de dra til H…. ..! Gutta som ikke ville forlate satte straks ord på at de var fra MANGLERUD!!!. Da tenkte Pål at det var like greit og vise noen skikkelige vestkant-triks. Så det endte i basketak og full Donald sloss-kamp, hvor du ser kun armer og ben stikke ut av en virvel-vinn i en sky. Damene stod og heiet og Bea klappet. I kjøpevannet av dette tok «MANGLERUD», og brifet med noen skikkelige Camping-triks,- de kastet egg gjennom vinduene som traff både tak og vegger.
Mor: Egge-plomme må vaskes bort med kaldt vann. Varmt vann får plommen til å sette seg mer fast…
Ja dette viste jeg. Det er derfor de brukte egge-plomme som farve i porselensmaling i gamle dager. Det var dagens blogg tips til porselen-maling. Ellers var dagen veldig fin 🙂
Jeg legger ut litt flere bilder i neste innlegg, senere i dag 🙂
Rent bortsett fra at jeg tror det er noe galt med alle jeg kjenner.., Lol, så er alt helt topp og dagen ble veldig fin!
Still, thankfully, straight from the edge of the bed 🙂 Dear everyone who has congratulated me! I am genuinely happy and very flattered by all the greetings and thoughts I received on May 30th. I’ve seen most things, but there was a lot to go through, so I can’t personally thank everyone.
IT WAS TOLD EGG AND IT WAS FULL FIGHTING FIGHT. AN EXTRA THANKS TO Pål!
The picture: Helene Sommer, from “Diva” in the 90s and Lillian Hansen, they are single both … 🙂
When my birthday celebration in Frogner Road went off, with our fabulous friend Børge, there were clearly several who thought it sounded nice. I myself was a little hit here and there that night, so I was not present in the apartment when the following happened. In advance some neighbors had come in and congratulated and said that they were wondering if there had moved in some cool neighbors here. With rainbow “flags” and a whole bunch of “Hollywood women”, I think they realized this was cool … But it narrowed a little later. It took a bit of an upper hand with people who weren’t invited. Then several of our friends tried to ask some of these people to retire. They did not take the hint and then Pål went ahead and asked them to go to F …. ..! The guys who didn’t want to leave immediately said they were from MANGLERUD(A crazy place in Oslo !!!). Then Pål thought it was just fine and showed some real west edge tricks. So it ended in a basketball game and a full Donald fight, where you only see arms and legs stick out of a whirlwind of a cloud. The lady was cheering and Bea was clapping. In the buying water of this, “MANGLERUD” took, and briefed with some proper” Camping tricks” – they threw eggs through the windows that hit both the ceiling and the walls. Mother: Egg plum must be washed away with cold water. Hot water makes the plum get stuck … Yes I did. That is why the used egg plum as color in porcelain paint in the old days.
There were today’s blog tips for porcelain paint. Otherwise the day was very nice 🙂 I’ll post some more pictures in the next post, later today 🙂 Purely except that I think there is something wrong with everyone I know .., Lol, everything is top notch and the day was very nice!